Około 2,5 mld zł pochłonie zaprojektowanie i wybudowanie siedmiu odcinków drogi ekspresowej S5 w województwie kujawsko-pomorskim. Długość planowanej trasy to w sumie 128 km, a zgodnie z zapisami Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 inwestycja powinna się zakończyć w 2019 roku.
Trzy odcinki dla włoskiego wykonawcy
Trzy odcinki drogi ekspresowej S5 zrealizuje włoska firma Impresa Pizzarotti. Odcinek o długości 23,3 km łączący Nowe Marzy i Dworzysko będzie kosztował 374,722 mln zł. Kolejny, z Dworzyska do Aleksandrowa pochłonie 409,760 mln zł, a fragment Białe Błota – Szubin 259,926 mln zł.
34 km dla Trakcji
Konsorcjum Trakcja PRKiI i Intercor podpisały umowy na wykonanie dwóch odcinków drogi ekspresowej. Fragment z Aleksandrowa do Tryszczyna będzie miał 14,7 km długości, a jego realizacja pochłonie 369 mln zł. Drugim odcinkiem, który wykona to konsorcjum będzie trasa z Szubina do Jaroszewa o długości 19,3 km. Za jej wykonanie wykonawca dostanie 351,971 mln zł.
Dwa odcinki za ponad 750 mln zł
Odcinek o długości 25,1 km z Jaroszew do granicy województwa został powierzony do wykonania konsorcjum PBDiM Kobylarnia i Mirbud. Jego realizacja będzie kosztowała 421,818 mln zł. Z kolei fragment z Tryszczyna do miejscowości Białe Błota wykona konsorcjum firm Polaqua i Dragados. Wartość podpisanej umowy to 328,476 mln zł.
Więcej informacji znajdziesz w Monitorze.