Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Kujawsko-pomorskie: ZDW zajmuje się obwodnicą Tucholi

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
08-07-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ew / Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
fot. Radosław Drożdżewski, commons.wikimedia.org, GNU FDL
W zeszłym tygodniu odbyło się pierwsze robocze spotkanie poświęcone przygotowaniom do budowy obwodnicy Tucholi. Jak informuje Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy, w pierwszej kolejności wytyczony zostanie nowy korytarz obwodnicy.

Do tej pory optymalny korytarz próbowało wytyczyć miasto. Żaden z przedstawionych wariantów nie został jednak zlecony do realizacji. Jeden z wariantów nie omijał osiedla Rudzki Most i wzbudził protesty. Z kolei alternatywny przebieg nie zyskał pozytywnej decyzji Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska. W związku z tym prace koncepcyjne przerwano. Decyzją władz województwa kolejnym podejściem do wytyczenia obwodnicy ma zająć się Zarząd Dróg Wojewódzkich. 

– Zaczęliśmy od spotkania z liderami lokalnych społeczności, aby już na etapie przygotowywania specyfikacji istotnych warunków zamówienia do studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego znalazły się zapisy satysfakcjonujące tucholan – zaznacza dyrektor ZDW w Bydgoszczy, Mirosław Kielnik. – Chcemy wskazać wykonawcy w jakim kierunku powinny zmierzać jego prace. Przetarg zamierzamy ogłosić jeszcze w lipcu – dodaje.

Na spotkaniu wszyscy uczestnicy uznali, że korytarz, którym pobiegnie obwodnica powinien znaleźć się na południe od miasta i obejmować także osiedle Rudzki Most. Oznacza to konieczność przecięcia rezerwatu przyrody jakim jest Brda. Taki korytarz z jednej strony pozwoli podpiąć pod obwodnicę trzy drogi o największym natężeniu ruchu (z kierunku Świecia, Bydgoszczy i Chojnic), ominie Rudzki Most i zyskał pozytywną opinię przedstawicieli lokalnych samorządów.

 


Większy widok mapy

– Przekażemy ZDW wszystkie opracowania, dotyczące obwodnicy, które powstały na nasze zamówienie. Liczymy, że dwa opracowane warianty będzie można wykorzystać. Konieczne będzie wytyczenie jeszcze jednego. Zgodnie z przepisami w studium muszą znaleźć się minimum trzy propozycje. Niewykluczone, że mogłaby to być obwodnica po fragmencie drogi powiatowej przebiegającej przez Świt – mówił burmistrz Tucholi, Tadeusz Kowalski.

Dyrektor Departamentu Infrastruktury Drogowej, Janusz Czajkowski zaznaczał, że studium jest pierwszym i niezbędnym krokiem do realizacji ambitnego projektu. – Korytarz musimy określić na wstępie i w całości. Pamiętajmy, że mówimy o bardzo szczególnym terenie pod względem przyrodniczym, geologicznym i topograficznym. Różnice wysokości dochodzą do 200 m. Należy liczyć się z dodatkowymi badaniami, inwentaryzacjami przyrodniczymi. Zakładam, że opracowanie studium może potrwać około 3 lat. Po jego przygotowaniu będzie można jednak ruszyć z opracowaniem projektów na poszczególne odcinki. Etapowanie tej inwestycji jest prawdopodobnie nieuniknione. Mówimy o kosztach przedsięwzięcia rzędu 200 mln zł – powiedział.

Spotkanie pozytywnie ocenił przewodniczący stowarzyszenia SOS dla Tucholi, Stanisław Welter – Tylko obwodnica obejmująca całą Tucholę jest akceptowalna społecznie. Nie obawiam się ponownie problemów z uzyskaniem decyzji środowiskowej. Nie ma przepisów zabraniających inwestycji drogowych na obszarach cennych przyrodniczo, ale trzeba je po prostu wyposażyć w niezbędną infrastrukturę chroniącą środowisko. Jestem też pozytywnie zaskoczony, że już w lipcu ma zostać ogłoszony przetarg na STEŚ i znalazły się na to pieniądze w budżecie województwa. O obwodnicę jako stowarzyszenie walczymy od 5 lat i na pewno tego tematu już nie odpuścimy – oznajmił.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Dolny Śląsk: GDDKiA otworzyła oferty w przetargu na kolejny odcinek S8

Drogi i autostrady

Dolny Śląsk: GDDKiA otworzyła oferty w przetargu na kolejny odcinek S8

Mikołaj Kobryński 22 grudnia 2023

Obwodnica Olsztynka na razie nie powstanie

Drogi i autostrady

Obwodnica Olsztynka na razie nie powstanie

Mikołaj Kobryński 27 listopada 2023

Biała Podlaska szuka wykonawcy dokumentacji projektowej obwodnicy

Miasto

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Dolny Śląsk: GDDKiA otworzyła oferty w przetargu na kolejny odcinek S8

Drogi i autostrady

Dolny Śląsk: GDDKiA otworzyła oferty w przetargu na kolejny odcinek S8

Mikołaj Kobryński 22 grudnia 2023

Obwodnica Olsztynka na razie nie powstanie

Drogi i autostrady

Obwodnica Olsztynka na razie nie powstanie

Mikołaj Kobryński 27 listopada 2023

Biała Podlaska szuka wykonawcy dokumentacji projektowej obwodnicy

Miasto

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5