Rynek Infrastruktury
Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi planuje również budowę dwóch małych rond na skrzyżowaniach z ul. Rydzową (trójwylotowe) i z ul. Kaczeńcową (czterowylotowe) oraz budowę ronda tzw. turbinowego na skrzyżowaniu z ul. Traktorową.
Prace podzielone zostaną na trzy etapy, przy czym etap I został dodatkowo podzielony na dwa podetapy. W pierwszym z nich zamknięte będzie skrzyżowanie Rojna – Szczecińska, ale pętla będzie jeszcze wtedy działała (tylko zgierska linia 6 pojedzie objazdem).
W drugim podetapie zamknięta zostanie pętla i Rojna do Rydzowej, Autobusy będą jeździły – przez Rydzową, Aleksandrowską, Wersalską, Szczecińską – do pętli przy Wersalskiej oraz Szczecińskiej (przy cmentarzu).
Po oddaniu do użytku przebudowanej Rojnej na I etapie (od Szczecińskiej do Rydzowej) wróci do użytku pętla przy Szczecińskiej, ale autobusy zaczną omijać Rojną remontowaną w II (Rydzowa - Kaczeńcowa), III (skrzyżowanie Traktorowa - Rojna) i IV etapie (Kaczeńcowa – Traktorowa) wyremontowanymi równolegle w I etapie Lnianą i Grabieńcem.
Takie same objazdy przewidywane są też dla kierowców indywidualnych. Na Teofilowie jest gęsta sieć dróg osiedlowych, którymi również będzie się można wydostać w drodze do/z centrum (to dotyczy oczywiście wyłącznie transportu indywidualnego).
Odległość od Rojnej do Lnianej i Grabieńca to raptem 300-500 metrów, mieszkańcy nie powinni więc mieć większych problemów z dotarciem do domów, sklepów, szkół.