Rynek Infrastruktury
Jako powód opóźnienia robót podawano najpierw opady deszczu, potem problemy ze spoistością gruntu i konieczność wzmocnienia podłoża betonowymi kolumnami. Dziś wykonawca (Mosty Łódź) nie nadąża z wykonywaniem kolejnych warstw nawierzchni.
Po terminie (i to aż 4 tygodnie) zostanie także oddana do użytku ul. Kopernika, przewidziana jako trasa objazdowa dla tramwajów kursujących Al. Piłsudskiego i Mickiewicza podczas remontu tej arterii. Z przekazanych przez ZDiT materiałów wynika także, że - wbrew pierwotnym założeniom - 1 października przejezdne dla tramwajów wciąż nie będą ul. Kilińskiego i Gdańska. Nadal będzie kursowała autobusowa komunikacja zastępcza (linie: Z5 i Z15).
Władze Łodzi zapowiadają nakładanie kar umownych na wykonawców, którzy nie dotrzymują zobowiązań. W przypadku ul. Kopernika wartość kar wyniesie 3000 zł (przy wartości kontraktu ponad 26 mln zł). Jednak jeszcze pod koniec sierpnia przedstawiciele ZDiT i magistratu zapewniali, że wszystkie remonty przebiegają zgodnie z planem. Dziś twierdzą, że zawinił zły przepływ informacji.
Receptą - według zapowiedzi wiceprezydenta Radosława Stępnia - mają okazać się zmiany organizacyjne (połączenie działów odpowiedzialnych za inwestycje i remonty) oraz personalne (nazwiska mają być znane 1 października). Zmianie ma ulec także procedura inwestycji oraz remontów - więcej projektów będzie podlegać ocenie architekta.