Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Łódź z ofertami na projekt przebudowy Maratońskiej do węzła Retkinia na S14

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS
Schuttlfix

Data publikacji:
02-04-2024
Ostatnia modyfikacja:
02-04-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Łódź z ofertami na projekt przebudowy Maratońskiej do węzła Retkinia na S14
fot. UM ŁódźDroga ekspresowa S14 w Łodzi
Łódź robi przymiarki do przebudowy ul. Maratońskiej, która jest jedną z najważniejszych ulic dojazdowych do lotniska m.in. z Pabianic i trasy S14. Poza ujednoliceniem szerokości jezdni, mają pojawić się także ronda turbinowe. Zainteresowanie przetargiem okazało się małe, a i oferty mocno przekroczyły budżet.

Łódź poszukuje wykonawcy do opracowania dokumentacji projektowej dla rozbudowy ul. Maratońskiej. Opracowaniem ma zostać objęty odcinek od rejonu posesji Maratońska 113 (w pobliżu ul. Popiełuszki) do ronda Retkinia Wschód na drodze ekspresowej S14. Rozbudowie ulegnie także przyległy układ drogowy. Zamawiającym jest Zarząd Inwestycji Miejskich Łodzi.

Na przygotowanie dokumentacji Łódź przygotowała 500 tys. zł. Niestety, żadna z dwóch złożonych ofert nie zmieściła się w budżecie. Firma Modus Biuro Projektowo-Wykonawcze z Łodzi zaproponowała cenę 1,13 mln zł, zaś firma Progreg z Krakowa – 1,33 mln zł. Wybór firmy projektowej, jeżeli zamawiający znajdzie dodatkowe środki, ma poprzedzić analiza takich parametrów jak cena (60 proc.) oraz termin gwarancji oraz rękojmi (40 proc.), przy czym zamawiający ustalił minimalny okres gwarancji jakości i rękojmi na wykonany przedmiot umowy na 3 lata. Termin wykonania zamówienia określono na 15 miesięcy.

Zakres zamówienia obejmuje opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem niezbędnych warunków, opinii, uzgodnień dla rozbudowy lub przebudowy drogi wraz z niezbędną infrastrukturą. Obecnie jezdnia ul. Maratońskiej posiada jezdnię o zmiennej szerokości od 7 do 11,9 metra. Chodnik dla pieszych znajduje się głównie po jednej stronie – północnej. Zamawiający zwraca również uwagę na brak wyznaczonych miejsc do parkowania w całym pasie drogowym ulicy.

Koncepcja zakłada przebudowę drogi do parametrów klasy technicznej G 2/2 oraz pozostawienie rezerwy terenowej pod planowane drogi serwisowe obsługujące strefę przemysłową zlokalizowaną po południowej stronie ulicy Maratońskiej. Projekt będzie musiał uwzględniać rozbudowę istniejącego wschodniego ronda będącego elementem węzła „Łódź Retkinia”. Na całej długości przewidziano przebudowę oświetlenia ulicy.

W efekcie powstaną dwie jezdnie o stałej szerokości 7 m każda (pasy ruchu o szerokości 3,5 m) z poszerzeniami w rejonie skrzyżowań. Po północnej stronie powstanie chodnik o szerokości 2,5 metra szerokości oraz droga dla rowerów o szerokości 2,5 metra szerokości na odcinku od ulicy Golfowej do wschodniej granicy opracowania. Zaś na odcinku pomiędzy węzłem „Łódź Retkinia” a ulicą Golfową zaplanowano 3-metrowy chodnik. Chodnik dla pieszych powstanie również po południowej stronie pomiędzy węzłem „Łódź Retkinia” a ulicą Kolarską. Zaś pomiędzy projektowanym przystankiem Maratońska/Kolarska a ulicą Spartańską zaplanowano 3-metrowy trakt dla pieszych.

Łódź zaplanowała także rozbudowę wschodniego jednopasowego ronda będącego elementem węzła „Łódź Retkinia” do dwupasowego ronda turbinowego dostosowanego parametrami geometrycznymi do możliwości sprawnego prowadzenia ruchu pojazdów i kolumn wojskowych. Przebudowę przejdzie ponadto istniejące skrzyżowanie ul. Maratońskiej z ul. Golfową, które w przyszłości ma być dwupasmowym rondem turbinowym. W związku z tym konieczna będzie przebudowa 100 metrów ul. Golfowej na dojeździe do nowego obiektu. Rozbudowy będzie wymagało także skrzyżowanie ul. Maratońskiej, Gimnastycznej i Spartańskiej, które zyska sygnalizację świetlną. Przebudowana będzie musiała być ul. Spartańska, stanowiąca północny wlot skrzyżowania, na odcinku 90 metrów.

Zamawiający zwraca także uwagę, że na całym odcinku ul. Maratońskiej kursują autobusy miejskie, w związku z czym projektanci muszą przyjąć takie parametry geometryczne nowej drogi, które umożliwią bezproblemowy przejazd autobusów komunikacji miejskiej. Przystanki powinny być wyposażone w wiaty za wyjątkiem miejsc, gdzie wiązałoby się to z ingerencją w istniejące ogrodzenia posesji przyległych.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS
Schuttlfix

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Duży przetarg drogowy na Pomorzu Zachodnim

Drogi i autostrady

Duży przetarg drogowy na Pomorzu Zachodnim

Mikołaj Kobryński 03 kwietnia 2024

Mazowsze chce opracować koncepcję nowego przebiegu DW-740 do węzła Radom Zachód

Drogi i autostrady

Śląskie bliżej rozbudowy drogi z Żywca na Słowację

Drogi i autostrady

Śląskie bliżej rozbudowy drogi z Żywca na Słowację

Przemysław Farsewicz 01 kwietnia 2024

Trambuspas na Zieloną Białołękę to zły pomysł. Oto dlaczego

Intermodal i logistyka

Trambuspas na Zieloną Białołękę to zły pomysł. Oto dlaczego

Daniel Radomski, red. JM 01 kwietnia 2024

9 ofert w przetargu na koncepcję rozbudowy węzła Emilia

Drogi i autostrady

9 ofert w przetargu na koncepcję rozbudowy węzła Emilia

Mikołaj Kobryński 08 sierpnia 2023

Zobacz również:

Duży przetarg drogowy na Pomorzu Zachodnim

Drogi i autostrady

Duży przetarg drogowy na Pomorzu Zachodnim

Mikołaj Kobryński 03 kwietnia 2024

Mazowsze chce opracować koncepcję nowego przebiegu DW-740 do węzła Radom Zachód

Drogi i autostrady

Śląskie bliżej rozbudowy drogi z Żywca na Słowację

Drogi i autostrady

Śląskie bliżej rozbudowy drogi z Żywca na Słowację

Przemysław Farsewicz 01 kwietnia 2024

Trambuspas na Zieloną Białołękę to zły pomysł. Oto dlaczego

Intermodal i logistyka

Trambuspas na Zieloną Białołękę to zły pomysł. Oto dlaczego

Daniel Radomski, red. JM 01 kwietnia 2024

9 ofert w przetargu na koncepcję rozbudowy węzła Emilia

Drogi i autostrady

9 ofert w przetargu na koncepcję rozbudowy węzła Emilia

Mikołaj Kobryński 08 sierpnia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5