W przetargu na budowę obwodnicy Wielunia w ciągu drogi krajowej nr 8 najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum Strabagu i Heilit+Woerner – taką decyzję podjął łódzki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Wykonawca zaoferował, że zrealizuje inwestycję za 177,880 mln zł brutto, zadeklarował też 19-miesięczny termin wykonania prac praz 10-letni okres gwarancji. Oferta konsorcjum uzyskała najwyższą liczbę punktów i spełniła wszystkie wymagania zamawiającego.
Poza konsorcjum Strabagu i Heilit+Woerner oferty złożyło konsorcjum PRDiM Czartki, PBDiM Mińsk Mazowiecki i Mosty Łódź, konsorcjum Max Boegl, Skanska, konsorcjum Mota-Engil, Drog-Bud, konsorcjum Erbedim i Budar, Dragados, Budimex oraz konsorcjum Aldesa.
Z 11 ofert cenowych, jakie wpłynęły do łódzkiej GDDKiA, wykluczono trzech oferentów – konsorcjum PRDiM Sieradz, Mosty-Łódź i PBDiM Mińsk Mazowiecki, konsorcjum Aldesa oraz firma Dragados.
Większy widok mapy
Przetarg na budowę obwodnicy Wielunia został ogłoszony na początku października 2013 roku. Było to możliwe dzięki wpisaniu tej inwestycji na listę obwodnic w załączniku nr 6 do programu budowy dróg krajowych na lata 2011-2015.
Trasa będzie drogą główną ruchu przyspieszonego i zostanie wybudowana w układzie 2+1, co oznacza, że jezdnia będzie posiadała trzy pasu ruchu o szerokości 3,5 m każdy, dwa jednym kierunku i jeden w przeciwnym (naprzemiennie).
W ramach realizacji inwestycji powstaną węzły drogowe Biała, Raczyn i Jodłowiec, które pozwolą wygodnie skomunikować obwodnicę z drogami niższych kategorii. W sąsiedztwie węzłów Raczyn i Jodłowiec pojawią się dodatkowo zatoczki autobusowe i chodniki pozwalające na bezpieczne poruszanie się pieszym. W ramach przedsięwzięcia zbudowanych będzie ponadto osiem wiaduktów, osiem mostów i dwa przejazdy gospodarcze. Część wymienionych obiektów będzie pełniła także funkcję przepustów dla zwierząt.