Rynek Infrastruktury
Dzięki temu 114-kilometrowemu odcinkowi drogi ekspresowej zdecydowanie skróci się podróż z Łodzi do stolicy Dolnego Śląska. Pośrednio łatwiej też będzie dojechać z Warszawy do Wrocławia.
To przedsięwzięcie zostało podzielone na dziewięć odcinków realizacyjnych. Na pierwszym z nich (węzeł Wieluń) prace ruszyły latem 2011 roku, na pozostałych jesienią 2011 i w styczniu 2012 roku. Oznacza to, że zgodnie z zapisami kontraktu wiosną 2014 roku wygodnie i bezpiecznie powinniśmy pojechać z Łodzi do Wrocławia.
Oprócz skrócenia czasu podróży, znacznie poprawi się także bezpieczeństwo. Dotychczas tę trasę pokonywało się najczęściej korzystając z zatłoczonych dróg nr 12, 14 i słynnej „ósemki”, która swojego czasu należała do najniebezpieczniejszych tras w kraju.