Rynek Infrastruktury
W rejonie ulicy Rokicińskiej w łodzi trwa wycinka drzew i wyrównywanie terenu. Ostatni odcinek placu budowy wykonawca przejął w piątek. – Rozpoczęcie prac budowlanych planowane jest na koniec lutego lub początek marca – mówi Paweł Szymaniak, rzecznik Polimeksu-Mostostal.
Gdy temperatura będzie wyższa, wykonawca zajmie się usuwaniem i przebudową sieci wodociągowej, kanalizacyjnej i elektrycznej. Jeżeli pogoda pozwoli na szybkie wykonanie tych prac, właściwa budowa ruszy wcześniej.
Jeszcze niedawno realizacja tej inwestycji była niepewna, gdyż Polimex miały spore problemy finansowe i musiał układać się z ponad 30 wierzycielami, którym firma była winna 1,3 mld zł. Ostatecznie udało się osiągnąć porozumienie, a w ratowanie spółki zaangażował się polski rząd.
W związku ze swoimi kłopotami, Polimex-Mostostal złożył do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wniosek o przesunięcie terminu oddania inwestycji. We wrześniu został podpisany aneks do umowy, zgodnie z którym prace na budowie A1 w rejonie Łodzi potrwają do czerwca 2014 roku.
Autostrada A1 łącząca Stryków i Tuszyn będzie mieć 40 km długości i znajdzie się na niej około 90 obiektów inżynierskich. Realizacja tego przedsięwzięcia pochłonie 1,159 mld zł. Według Remigiusza kozłowskiego, eksperta ds. logistyki i wykładowcy Uniwersytetu Łódzkiego, tej odcinek autostrady zlikwiduje jedno z ostatnich wąskich gardeł na trasie północ-południe.
Łódzki odcinek A1 umożliwi bardzo dobre skomunikowanie firm zlokalizowanych przy węźle Stryków z północą, wschodem i zachodem kraju. Ponadto, otworzy on na resztę Polski firmy działające na południe od Łodzi. Również sama stolica województwa skorzysta na nowej trasie, która umożliwi wyprowadzenie części ciężkiego transportu z centrum miasta.