Długa na 9,3 km obwodnica Hrubieszowa jest już dostępna dla kierowców. Nowa droga skraca czas przejazdu tranzytem do przejścia granicznego z Ukrainą w Zosinie oraz ułatwia dojazd do dzielnicy przemysłowej Hrubieszowa. Prace wykonał Budimex.
Budowa pochłonęła w sumie prawie 227 mln zł, a prace sfinansowano przy wsparciu środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej. Dofinansowanie unijne dla tego projektu wyniosło blisko 120 mln zł.
Obwodnica omija Hrubieszów od strony południowo-wschodniej, dwukrotnie przechodzi nad linią kolejową i przecina dolinę rzeki Huczwa. Na trasie powstało 29 obiektów inżynierskich, w tym mosty i siedem wiaduktów, 18 przejść dla zwierząt oraz pięć jednopoziomowych skrzyżowań.
Wyświetl większą mapę
Na trzech skrzyżowaniach powstały ronda: na DW-844 prowadzącą do przejścia granicznego w Dołhobyczowie, z ulicą Kolejową oraz z ulicą Nową. Ponadto, zbudowano drogi dojazdowe obsługujące ruch lokalny o łącznej długości 7,4 km i system szczelnego odwodnienia drogi.
Prace na obwodnicy dokończył Budimex. Pierwszą umowę GDDKiA podpisała w lipcu 2011 roku z konsorcjum HAK Construction, Dromet i Cardo Mosty. Lider konsorcjum ogłosił upadłość i od września 2012 roku budowę kontynuowała firma Dromet. GDDKiA zerwała z wykonawcą umowę ze względu na małe zaawansowanie prac. W styczniu 2015 roku ogłoszono przetarg na kontynuację prac i wygrał go Budimex.