Rynek Infrastruktury
S17 z Lublina do Piask na 13 km długości. Pierwotnie trasa miała być otwarta 12 listopada po upływie dwóch lat od rozpoczęcia prac. Roboty szły zgodnie z harmonogramem do momentu, gdy w listopadzie zeszłego roku okazało się, że przez skomplikowane przedsięwzięcie przenoszenia mediów pojawiło się 60-dniowe opóźnienie.
Drogowcy mówili, że opóźnienie uda się nadrobić i zapewniali, że nie ma obaw o dotrzymanie listopadowego terminu oddania drogi do użytku. Prace utrudniała zeszłoroczna zima, przez co termin przesunął się na połowę grudnia tego roku. Ten ma być już dotrzymany, o ile pogoda się nie zepsuje.
W okolicach najbliższego piątku ma być przejezdny wiadukt na wysokości alei Lotników polskich w Świdniku. Tą drogą poprowadzi łatwiejszy dojazd do miasta.
W połowie listopada dojazd do Świdnika będzie jeszcze łatwiejszy. Wtedy gotowa będzie droga nad lasem przy wylotówce z Lublina. W tym samym czasie kierowcy będą korzystać z obu nitek nowej trasy.
Budowa całej drogi ekspresowej S17 od węzła Sielce do Piask to koszt ponad 3 mld zł. Teraz należy czekać na decyzję rządu, która pozwoli kontynuować budowę tej ekspresówki od węzła Sielce do Warszawy.