Rynek Infrastruktury
Na ukończeniu jest projekt dobudowy drugiej drogi obwodnicy Gorzowa Wlkp., obwodnicy Międzyrzecza, a w przygotowaniu odcinek Sulechów – Nowe Miasteczko. – Jeśli w I-II kwartale bieżącego roku otrzymamy zgodę na rozpoczęcie procedur przetargowych, to w 2014 roku rozpoczniemy inwestycję. Szacujemy, że w połowie roku 2016 zakończymy te trzy zadania – dodał dyrektor Hamera.
Ważnym punktem był temat związany z przekazaniem drogi krajowej nr 3 na odcinkach: Międzyrzecz-Sulechów, Gorzów-Międzyrzecz. – W czerwcu 2013 r. zostanie oddany odcinek między Sulechowem a Międzyrzeczem, w następnym roku między Gorzowem a Międzyrzeczem. W ostatnich latach przeprowadzono remonty na tych odcinkach i drogi te są w bardzo dobrym stanie technicznym – dodał Hamera.
– Chciałbym dodać, że został przygotowany projekt nowej organizacji ruchu na drodze S3. Dla każdego powiatu przygotowaliśmy mapę dróg wojewódzkich w zamian za przekazanie dróg krajowych – powiedział wicemarszałek Jacek Hoffmann.
Radni województwa lubuskiego zapoznali się z informacją Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Zielonej Górze o inwestycjach wykonanych na drogach krajowych od 2010 roku i zamierzeniach na kolejne lata za szczególnym uwzględnieniem drogi S3 Gorzów Wlkp. – Zielona Góra – Jakuszce i A18 Olszyna – Golnice.
W 2011 roku najważniejszą inwestycją była budowa drogi S3 z Gorzowa Wielkopolskiego do Sulechowa o długości 80 km. Koszt budowy tego odcinka to ponad 1,675 mld zł. Kolejną ważną inwestycją była budowa obwodnicy Łęknicy w ciągu DK-12 . trasa o długości 3,7 km kosztowała 64 mln zł. natomiast 42 mln zł pochłonęła poprawa stanu infrastruktury na istniejącej sieci dróg krajowych. Prace objęły 35 km dróg.
W roku 2012 kontynuowano prace na budowie drogi ekspresowej S3 z Gorzowa do Sulechowa. Ponadto, kosztem 67 mln zł zrealizowano na 60 km dróg zadania poprawiające stan infrastruktury na istniejącej sieci.