Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Lubuskie planuje budowę kolejnego mostu przez Odrę

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS
Schuttlfix

Autor:

ep.

Data publikacji:
04-04-2024
Ostatnia modyfikacja:
04-04-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Lubuskie planuje budowę kolejnego mostu przez Odrę
fot. Google Maps
W Pomorsku powstać ma kolejna przeprawa drogowa przez Odrę. Most będzie największą inwestycją na sieci dróg woj. lubuskiego. Ma zastąpić istniejącą przeprawę promową. Jest już pozwolenie budowlane, trwa oczekiwanie na dotację.

Sam most w ciągu drogi nr 281 w Pomorsku ma mieć 425 m długości, choć cała planowana inwestycja to w sumie 5 km drogi, w tym mosty, wiadukt, droga i ścieżka rowerowa. – Rozmawiając o moście w Pomorsku, mówimy o szerszym układzie komunikacyjnym, czyli o Odrzańskim Układzie Komunikacyjnym, powiązanym z Zieloną Górą i mającą powstać zachodnią obwodnicą tego miasta, która włącza się w dojazd do mostu oraz planowanym przebiegiem po nowym śladzie drogi wojewódzkiej nr 278 Pomorsko – Sulechów – mówi członek Zarządu Województwa Lubuskiego Grzegorz Potęga cytowany w komunikacie.



Wyświetl większą mapę

Pod koniec marca wojewoda lubuski wydał decyzję zezwalającą na realizację inwestycji drogowej dla nowego mostu i jeszcze przed końcem tego samego miesiąca samorząd złożył wniosek o dofinansowanie jej realizacji w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. W ramach tego naboru szansę na dotację miały te zadania, które wcześniej uzyskały środki na przygotowanie inwestycji w ramach programu Mosty dla regonów.

ZDW w Zielonej Górze zakłada, że jeśli dotacja zostanie przyznana, most będzie realizowany w latach 2025-2027. Koszt inwestycji szacowany jest na 295 mln zł, z tego 80 proc. powinno pochodzić z dotacji. Sejmik województwa zabezpieczył już środki na wkład własny.

W ramach inwestycji powstać ma most, którego początek wyznaczono pomiędzy miejscowościami: Pomorsko i Brody w ciągu DW-278, a koniec na dowiązaniu do DW-279. Oprócz nowego mostu przez Odrę wybudowany zostanie nowy odcinek drogi wojewódzkiej nr 281 o długości 4,7 km, rozbudowane zostaną drogi wojewódzkie, nr 279 i 278 (tak, żeby łączyły się z nowym przebiegiem DW-278), powstaną także mosty nad Zimnym Potokiem i wiadukt nad linią kolejową. Rozbudowane zostaną drogi gminne, wybudowane jezdnie dodatkowe i zjazdy, a także ścieżka rowerowa i ciąg pieszo-rowerowy. W planach jest także budowa miejsca obsługi rowerzystów.

do dziś nie są potwierdzone środki na budowę drogi z Pomorska do Sulechowa z budżetu Ministerstwa Obrony Narodowej, które zapowiadał miniony rząd.

To oznacza, że pomimo starań Zarządu Dróg Wojewódzkich o realizację inwestycji mostowej, istnieje duże ryzyko, iż ruch skończy się na rondzie w Pomorsku. To oznacza bardzo duże komplikacje jeśli chodzi o stworzenie całościowego systemu drogowego w województwie lubuskim, zwanego Odrzańskim Układem Komunikacyjnym. Pozostaje nam zakasać rękawy i podjąć działania naprawcze tegoż stanu rzeczy. Jako radni Miasta Zielona Góra i radni Województwa Lubuskiego będziemy mocno naciskać na przyspieszenie prac związanych ze stworzeniem inżynierii finansowej – zadeklarował dyr. Kotylak, radny Miasta Zielona Góra. – Liczymy tutaj na pełną współpracę z obecnym rządem, bo z poprzednim się nie dało współpracować. Liczymy mocno na wsparcie naszych parlamentarzystów w celu uzyskania potwierdzenia finansowania inwestycji drogowej na odcinku Pomorsko – Sulechów drogi wojewódzkiej nr 278.

Most pozwoli na wyeliminowanie promu jako środka umożliwiającego obecnie przeprawę przez rzekę w tym miejscu. To znacznie poprawi komunikację, choć władze samorządowe podkreślają, że dla utworzenia kompletnego układu drogowego potrzebny jest jeszcze dalszy ciąg inwestycji, tj. budowa drogi nr 278 z Pomorska do Sulechowa. Środki na jej realizację miały pochodzić z budżetu Ministerstwa Obrony Narodowej, jednak do tej pory nie zostały potwierdzone. Przedstawiciele władz lokalnych liczą, że dotacja zostanie potwierdzona przez władze obecnej kadencji.




Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS
Schuttlfix

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Porr ma budować most nad suchym korytem Wisły

Drogi i autostrady

Obwodnica Niepołomic ma drugie pozwolenie budowlane

Drogi i autostrady

Drogowcy zaplanują w Pasłęku łącznik między DW 513 a DW 527

Drogi i autostrady

Mazowieckie. Rozbudują drogę wojewódzką do skrzyżowania z DK-50

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Porr ma budować most nad suchym korytem Wisły

Drogi i autostrady

Obwodnica Niepołomic ma drugie pozwolenie budowlane

Drogi i autostrady

Drogowcy zaplanują w Pasłęku łącznik między DW 513 a DW 527

Drogi i autostrady

Mazowieckie. Rozbudują drogę wojewódzką do skrzyżowania z DK-50

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5