Partner serwisu
Drogi i autostrady

Lubuskie: Remont mostu w Krośnie Odrzańskim

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
10-08-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Lubuskie: Remont mostu w Krośnie Odrzańskim
fot. Krzysztof Kundzicz, commons.wikimedia.org, CCA
8 sierpnia rozpoczął się remont mostu nad rzeką Odrą w ciągu drogi krajowej nr 29 w Krośnie Odrzańskim. Jest on konieczny ze względu na zły stan dylatacji. Podobne prace będą przeprowadzone jeszcze na pięciu obiektach.

Dylatacja jest szczeliną w konstrukcji niezbędną do prawidłowej pracy obiektu przy zmianach długości elementów konstrukcji na sutek zmian temperatury. Istniejące dylatacje są już zużyte i nieszczelne, co powoduje degradację betonu konstrukcji mostu. Zaniechanie wykonania prac remontowych może doprowadzić w konsekwencji do awarii i zamknięcia mostu.


Z uwagi na duże natężenie ruchu na tym odcinku drogi i świadomość idących za tym uciążliwości, harmonogram robót, wybór technologii i materiałów przygotowano biorąc pod uwagę konieczność maksymalnego skrócenia czasu prac.

 

Gdyby istniała możliwość objazdu, most można byłoby zamknąć i w ciągu dwóch tygodni przeprowadzić wymianę wszystkich dylatacji. Z uwagi na to, że takiej alternatywy nie ma ruch na moście musi odbywać się połową jezdni i utrudnienia potrwają 4 tygodnie.


Istniejące urządzenia dylatacyjne i przyległa konstrukcja będą rozebrane, a odsłonięte powierzchnie betonowe zostaną oczyszczone. Wykonane będą także ewentualne naprawy powierzchni betonowych.


Zadanie zakłada również naprawę uszkodzeń konstrukcji obiektu w obrębie i bezpośrednim sąsiedztwie szczeliny dylatacyjnej poprzez uzupełnienie betonem, położenie żywic, izolacji z papy i drenaży odwadniających izolację. Wymienione zostaną istniejące urządzenia dylatacyjne, zostanie odtworzona warstwa jezdni oraz ułożony będzie asfalt twardolany, będący mieszanką układaną ręcznie bez konieczności walcowania.. Zostanie on ułożony na szerokości 50 cm przed i za urządzeniem dylatacyjnym.


Podobne remonty zostały zaplanowane na pięciu kolejnych obiektach i są to: most na Kanale Odry w Krośnie Odrzańskim, most nad Wartą i nad Zalewem Warty w Kostrzynie nad Odrą , wiadukt nad torami kolejowymi w ciągu DK-92 w pobliżu miejscowości Bucze oraz wiadukt nad ulicą Kostrzyńską w ciągu S3 – obwodnicy Gorzowa Wielkopolskiego.

 

Zakończenie prac wszystkich remontowanych mostów i wiaduktów ma nastąpić do 22 października tego roku.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5