Partner serwisu
Drogi i autostrady

Lubuskie: Rozmowy o drogowych inwestycjach w Kostrzynie nad Odrą

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
08-02-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Lubuskie: Rozmowy o drogowych inwestycjach w Kostrzynie nad Odrą
fot. Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego
W środę w lubuskim urzędzie marszałkowskim odbyły się rozmowy grupy roboczej, która zajęła się koncepcją budowy mostu i obwodnicy w Kostrzynie. Efektem spotkania było wypracowanie stanowiska dotyczącego wspólnego opracowania studium techniczno-ekonomicznego przyszłej inwestycji.

Spotkaniu przewodniczył wicemarszałek Jacek Hoffmann, a wzięli w nim udział przedstawiciele Kostrzyna, GDDKiA, Zarządu Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze oraz wiceprezes Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.

Na spotkaniu omówiono cztery warianty budowy obwodnicy Kostrzyna nad Odrą oraz mostu. Poruszono kwestię związaną z remontem już istniejącego obiektu. Przedstawiciele ZDW stwierdzili, że te zadania należy rozpatrywać oddzielnie ze względu na konieczność remontu starego mostu.

Budowa mostu oraz północnej obwodnicy Kostrzyna nad Odrą znalazła się w wykazie kluczowych inwestycji regionalnych, które mają zostać uwzględnione w Strategii Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.

 


Większy widok mapy

Istniejący most na Odrze jest przystosowany jedynie do ruchu samochodów osobowych, co jest znacznym utrudnieniem dla inwestorów, którzy lokują swoje fabryki w specjalnej strefie ekonomicznej. Są oni zmuszeni do pokonywanie 30-kilometrowej drogi prowadzącej do mostu w Świecku.

Nowa przeprawa i obwodnica poprawią komunikację między Polską a Niemcami. Most ma kluczowe znaczenie dla obsługi logistycznej Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej i stref przemysłowych w Gorzowie Wielkopolskim, Witnic y i Dębnie. Co więcej, uda się wyprowadzić ciężki ruch z centrum miasta.

Powołane zostały również polsko-niemieckie grupy robocze, które zajęły się analizą wariantów przebiegu obwodnicy oraz lokalizacji mostu. W 2011 roku po raz pierwszy ze strony niemieckiej uzyskano porozumienie o potrzebie wyboru wariantu obwodnicy z mostem na Odrze i nazwie projektu „Północna obwodnica miasta Kostrzyn nad Odrą z nową przeprawą mostową”.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5