Partner serwisu
Drogi i autostrady

Łukacijewska: Dobrze się stało, że MIR nie został podzielony

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Autor:

Data publikacji:
23-09-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
pr / Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Łukacijewska: Dobrze się stało, że MIR nie został podzielony
fot. lukacijewska.pl
– Najważniejsze wyzwania stojące przed minister Marią Wasiak to uporanie się z opóźnieniami inwestycyjnymi, zarówno na drogach, jak i na kolei – mówi w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” Elżbieta Łukacijewska, posłanka PO do Parlamentu Europejskiego, członkini Komisji Transportu i Turystyki w PE.

Paweł Rydzyński: Maria Wasiak stosunkowo rzadko pojawiała się na dziennikarskiej giełdzie nazwisk jako kandydatka do objęcia schedy po Elżbiecie Bieńkowskiej. Czy w Pani ocenie, nominacja Marii Wasiak to dobra decyzja?

Elżbieta Łukacijewska: Objęcie resortu po doskonale ocenianej poprzedniczce, jaką była minister Elżbieta Bieńkowska, wymaga z jednej strony ogromnej odwagi, z drugiej zaś pewnego planu działania. Jestem przekonana, że Maria Wasiak, decydując się na przyjęcie teki Ministra Infrastruktury i Rozwoju, rozważyła wszystkie „za” i „przeciw”. Jestem też pewna, że doskonale sprawdzi się w roli, jaką zaproponowała jej premier Ewa Kopacz.

Jakie kluczowe zadania stoją przed nową minister?

Najważniejsze zadania są zdeterminowane przez moment, w jakim obejmuje ona resort, tzn. zakończenie „starej” perspektywy finansowej UE 2007-13 i rozpoczęcie wydatkowania środków w ramach nowego okresu budżetowania 2014-20. Cały czas borykamy się również z opóźnieniami inwestycyjnymi, zarówno w kontekście dróg, jak i kolei, które zakładam, że będą oczkiem w głowie nowej pani minister. Ponadto, do 2020 r. ma się zakończyć tworzenie jednolitego obszaru kolejowego na terenie Unii Europejskiej, a obecnie trwają prace nad IV pakietem kolejowym, który nie dość, że budzi wiele kontrowersji jest również nie lada wyzwaniem dla Polski [IV pakiet to zbiór aktów prawa unijnego, który ma skutkować m.in. całkowitą liberalizacją rynku przewozów pasażerskich w państwach członkowskich – red.].

Na etapie konstruowania nowego rządu rozpatrywany był przez pewien czas projekt ponownego podziału MIR na mniejsze części: „transportową” i „rozwojową”. Czy dobrze się stało, że MIR nie został jednak podzielony?

Pozostawienie MIR w obecnym kształcie, w mojej opinii jest bardzo dobrą decyzją. Jesteśmy obecnie na etapie zakończenia projektów w ramach starej perspektywy finansowej i uruchomienia finansowania w ramach nowego budżetowania. Rozdzielenie MIR w takim momencie byłoby bardzo ryzykowne i mogłoby skutkować niepotrzebnym zamieszaniem, błędami oraz spadkiem efektywności. Jednocześnie, minister Elżbieta Bieńkowska, wykonała bardzo dużą pracę, aby scalić dwa ogromne resorty i na rok przed wyborami parlamentarnymi ich ponowne rozdzielenie nie ma najmniejszego sensu. Taka decyzja będzie leżała w gestii rządu, który ukształtuje się w 2015 r.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Sejm udzielił wotum zaufania nowemu rządowi

Drogi i autostrady

Sejm udzielił wotum zaufania nowemu rządowi

Rynek Infrastruktury 01 października 2014

Kopacz zapowiedziała w expose rewolucję na kolei

Drogi i autostrady

Kopacz zapowiedziała w expose rewolucję na kolei

Edyta Wsół 01 października 2014

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Sejm udzielił wotum zaufania nowemu rządowi

Drogi i autostrady

Sejm udzielił wotum zaufania nowemu rządowi

Rynek Infrastruktury 01 października 2014

Kopacz zapowiedziała w expose rewolucję na kolei

Drogi i autostrady

Kopacz zapowiedziała w expose rewolucję na kolei

Edyta Wsół 01 października 2014

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5