Partner serwisu
Drogi i autostrady

Małopolska: Budowa kluczowego odcinka S7 za półmetkiem

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS

Data publikacji:
04-10-2023
Ostatnia modyfikacja:
04-10-2023
Źródło:
Rynek Infrastruktury/GDDKiA

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Małopolska: Budowa kluczowego odcinka S7 za półmetkiem
fot. GDDKiA
Budowa nieco ponad 5-kilometrowym obwodnicy Miechowa w przebiegu drogi ekspresowej S7 jest realizowana zgodnie z założonym harmonogramem. Zaawansowanie prac przekroczyło 50%, dlatego istnieje duża szansa, że ten newralgiczny odcinek zostanie oddany do użytku w sierpniu przyszłego roku. Krótko później kierowcy będą mogli również jeździć na odcinku podkrakowskim, a także na Północnej Obwodnicy Krakowa w przebiegu drogi ekspresowej S52.

Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej w odniesieniu do odcinka Miechów – Szczepanowice w przebiegu drogi ekspresowej S7 została wydana we wrześniu 2022 roku. Mając na uwadze dokonane już postępy w realizacji prac, można mieć nadzieję, że ten newralgiczny odcinek zapewniający ominięcie Miechowa od strony południowej i wschodniej zostanie oddany do użytku zgodnie z harmonogramem inwestycji, czyli do sierpnia 2024 roku. Jak wskazuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w komunikacie prasowym, zaawansowanie prac przekroczyło już półmetek.

– To jeden z ostatnich etapów budowy drogi S7 z Krakowa do Warszawy. We wrześniu udostępniliśmy kierowcom odcinek od granicy województwa małopolskiego do Miechowa. Pięciokilometrowy odcinek od Miechowa do Szczepanowic otworzymy w przyszłym roku. Nie byłoby to możliwe bez ogromnej determinacji wszystkich osób zaangażowanych w ten projekt – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Historia prac przygotowawczych poprzedzających rozpoczęcie prac budowlanych była bardzo trudna. Pierwotnie GDDKiA planowała realizację 24-kilometrowego odcinka Moczydło – Szczepanowice, co zapewniłoby połączenie z innym realizowanym odcinkiem, czyli Szczepanowice – Widoma.

Trudna historia przygotowań do budowy kluczowego odcinka

Tak się jednak nie stało. W odniesieniu do przebiegu w rejonie wsi Poradów i Parkoszowice, przyjętego w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach ze stycznia 2015 roku, wpłynęły liczne odwołania, skutkiem czego proces inwestycyjny został częściowo wstrzymany – właśnie w odniesieniu do kluczowego odcinka w postaci obwodnicy Miechowa. Wobec powyższego GDDKiA postanowiła wydzielić odcinek Miechów – Szczepanowice do realizacji w ramach odrębnego projektu, aby można było przystąpić do realizacji prac na innych odcinkach. Jako że w rejonie Miechowa droga ekspresowa S7 nie łączy się bezpośrednio z drogą krajową nr 7, kierowcy do ukończenia rzeczonego odcinka będą musieli nadal jeździć objazdem przez północną obwodnicę Miechowa w przebiegu drogi wojewódzkiej nr 783.

Wszystko wskazuje jednak na to, że sprawy w tym względzie zmierzają w dobrym kierunku. Skargi na decyzję środowiskową w kwietniu 2022 roku zostały oddalone przez Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie. Na placu budowy przebudowano już instalacje wodociągowe i sanitarne, aczkolwiek nadal trwają prace w zakresie kanalizacji deszczowej. Przełożono kolidującą infrastrukturę energetyczną i teletechniczną, zrealizowano ponad 70% prac w zakresie budowy wykopów i nasypów. Na połowie trasy położona została pierwsza warstwa asfaltu, a dwa z pięciu budowanych wiaduktów są już niemal gotowe.

Wykonawcą projektu konsorcjum Fabe Polska (lider) oraz Sine Midas Stroy. Umowa na realizację inwestycji w formule “projektuj i buduj” została zawarta w lutym 2021 roku. Nadzór nad realizacją inwestycji pełni natomiast Multiconsult. Łączne nakłady inwestycyjne w ramach projektu wynoszą ponad 162 mln zł.

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

W kierunku stabilizacji – eksperci podsumowują rok 2023

Biznes i przemysł

W kierunku stabilizacji – eksperci podsumowują rok 2023

Redakcja/inf. Safege 03 stycznia 2024

Domyka się drogowy pierścień wokół Wrocławia

Drogi i autostrady

Domyka się drogowy pierścień wokół Wrocławia

Przemysław Farsewicz 03 stycznia 2024

IG Logistics stawia na robotyzację. Blisko 500 robotów wdrożonych w 2023 roku

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pieniądze z KPO wspierają budowę obwodnic

Drogi i autostrady

Pieniądze z KPO wspierają budowę obwodnic

inf. pras. 30 grudnia 2023

Lubelszczyzna: Kolejny przetarg na remont drogi wojewódzkiej

Drogi i autostrady

Nowy MOP na drodze ekspresowej S7

Drogi i autostrady

Nowy MOP na drodze ekspresowej S7

inf. pras., oprac. MK 28 grudnia 2023

Pozostałe z wątku:

W kierunku stabilizacji – eksperci podsumowują rok 2023

Biznes i przemysł

W kierunku stabilizacji – eksperci podsumowują rok 2023

Redakcja/inf. Safege 03 stycznia 2024

Domyka się drogowy pierścień wokół Wrocławia

Drogi i autostrady

Domyka się drogowy pierścień wokół Wrocławia

Przemysław Farsewicz 03 stycznia 2024

IG Logistics stawia na robotyzację. Blisko 500 robotów wdrożonych w 2023 roku

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pieniądze z KPO wspierają budowę obwodnic

Drogi i autostrady

Pieniądze z KPO wspierają budowę obwodnic

inf. pras. 30 grudnia 2023

Lubelszczyzna: Kolejny przetarg na remont drogi wojewódzkiej

Drogi i autostrady

Nowy MOP na drodze ekspresowej S7

Drogi i autostrady

Nowy MOP na drodze ekspresowej S7

inf. pras., oprac. MK 28 grudnia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5