Partner serwisu
Drogi i autostrady

Małopolskie: Trwa remont mostu na DK-87 w Starym Sączu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
28-10-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ew / Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Małopolskie: Trwa remont mostu na DK-87 w Starym Sączu
fot. GDDKiA Kraków
Od 19 sierpnia tego roku prowadzone są prace remontowe mostu na Popradzie w Starym Sączu. Most znajdujący się na drodze krajowej nr 87 został już zabezpieczony, a wszystkie prace powinny się zakończyć do końca listopada.

Dalsza degradacja i podmywanie filarów obiektu mogło doprowadzić do poważnej awarii. Do zniszczenia mostu przyczyniły się powodzie, które przyczyniały się do wymywania materiału skalnego wokół filarów. Podczas ubiegłorocznego przeglądu obiektu, który wykonano jesienią, zauważono, że wahacze żelbetowe mostu są wychylone.

Zlecono wówczas ekspertyzę, która była gotowa w lutym 2013 roku. Okazało się, że most jest w stanie awaryjnym i ogłoszono przetarg na zaprojektowanie i wykonanie prac. W lipcu tego roku podpisano umowę z wykonawcą, który rozpoczął prace 19 sierpnia.

Najpierw postały mikropale betonowe pod filarami, które były wykonywanie w bardzo niekorzystnym ze względów geologicznych podłożu. Następnie wymieniano zniszczone wahacze na łożyska podtrzymujące płytę pomostową.

 


Większy widok mapy

Kilkanaście dni temu, 18 października, odbyło się przesunięcie konstrukcji ustroju nośnego mostu na Popradzie o ponad 5 cm w kierunku Nowego Sącza. Dla użytkowników mostu prace te nie były widoczne. Pod obiektem została zamontowana konstrukcja stalowa i przy pomocy urządzeń hydraulicznych przepchnięto most. Pozwoliło to na montowanie łożyska stałego na podporze w nurcie rzeki, co sprawi, że most nie będzie się już przesuwał w jedną stronę.

Podczas wszystkich prac remontowych most był dostępny dla pojazdów, a ruch wahadłowy wprowadzano tylko podczas frezowania i układania nowej nawierzchni. Koszt całości prac wynosi 1,180 mln zł.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5