Partner serwisu
Drogi i autostrady

Małopolskie: Zabezpieczanie mostu w Białym Dunajcu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
07-11-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ew / Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Małopolskie: Zabezpieczanie mostu w Białym Dunajcu
fot. GDDKiA Kraków
W środę 6 listopada ma moście w Białym Dunajcu prowadzono prace związane z zabezpieczeniem zniszczonej płyty pomostu. W czasie prac obiekt był nieprzejezdny. Usunięto na nim nawierzchnię, która była w stanie awaryjnym i położono nową.

Były to już kolejne prace zabezpieczające most, prowadzone w związku z odsunięciem terminu budowy nowego mostu w Białym Dunajcu tej jesieni. Po koniec września zabezpieczono elementy konstrukcji obiektu. Były to wsporniki i poprzecznice przy przegubach, które należało pilnie wzmocnić.

Wzmocnienie zostało wykonane w postaci konstrukcji stalowej podwieszonej za pomocą stalowych wieszaków do istniejących łuków żelbetowych mostu. Ta konstrukcja wzmacnia najbardziej osłabione korozją betonu i stali zbrojeniowej strefy poprzecznic i wsporników w rejonie przegubów.

 


Większy widok mapy

Obiekt mostowy jest cały czas monitorowany i w razie konieczności prowadzone są prace zabezpieczające, by potrwał do czasy wybudowania nowego mostu. Obecnie burmistrz Zakopanego prowadzi ponowną procedurę o wydanie decyzji środowiskowej.
Wójt Białego Dunajca, który wydał poprzednią decyzję, nie może wydawać decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, gdyż jego działka znajduje się w zasięgu oddziaływania inwestycji. Samorządowe Kolegium Odwoławcze musiało wskazać inny organ, który mógł taką decyzję wydać.

Budowa nowego mostu na rzece Biały Dunajec jest konieczna ze względu na bardzo zły stan techniczny istniejącego obiektu. Wykazała to ekspertyza techniczna, w której stwierdzono, że remont obiektu nie będzie miał sensu i należy w możliwie jak najkrótszym czasie dokonać rozbiórki starego mostu i wybudować nowy. Ten ma spełniać wymagania obowiązujących przepisów zarówno w zakresie skrajni drogowej, skrajni pieszych, jak i w zakresie wymaganej nośności 

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5