Rynek Infrastruktury
– System funkcjonuje od 1 lipca 2011 roku, od tego czasu nastąpiły już trzy rozszerzenia systemu, ostatnie dwa w styczniu i marcu tego roku. Sieć dróg płatnych urosła to 2191 km – mówił Waszkiewicz podczas środowego posiedzenia sejmowej komisji infrastruktury.
Dyrektor zaznaczył, że da się zauważyć sezonowość dla wysokości wpływów z opłat. Wytłumaczył, że mamy do czynienia ze spowolnieniem w okresie zimowym i wczesnowiosennym. – Obecnie wpływy miesięcznie kształtują się na poziomie 60-70 mln zł. Oczekujemy, że wpływy te przekroczą 90 mln zł w miesiącach letnich – zakomunikował.
– Plan wpływów został zrealizowany, plan rozszerzeń jest realizowany, kolejne są planowane na drugą połowę tego roku. Zgodnie z celem funkcjonowania systemu, będzie on rozszerzany w pierwszej kolejności na nowo budowane odcinki autostrad i dróg ekspresowych – mówił dyrektor Departamentu Dróg i Autostrad.
Od 30 marca tego roku sieć płatnych dróg zwiększyła się o 160 km tras. Docelowo, w 2018 roku ogólnopolski system elektronicznego poboru opłat viaTOLL obejmie około 7000 kilometrów autostrad, dróg ekspresowych i dróg krajowych.
Wszystkie przychody z systemu trafiają do Krajowego Funduszu Drogowego i przeznaczane są na dalsze inwestycje w rozbudowę sieci drogowej w Polsce oraz modernizację istniejącej infrastruktury drogowej.