Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Most w Sandomierzu. 300-tonowy kolos już na miejscu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix

Autor:

Redakcja

Data publikacji:
20-05-2024
Ostatnia modyfikacja:
24-05-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Most w Sandomierzu. 300-tonowy kolos już na miejscu
fot. GDDKiA
Zakończył się ważny etap prac przy budowie mostu w ciągu drogi krajowej nr 77 w Sandomierzu. Najcięższy element stalowej konstrukcji mostu został nasunięty na miejsce. Ważył ponad 300 ton.

To kolejny krok w budowie nowej przeprawy przez Wisłę, z której kierowcy skorzystają w przyszłym roku. Obecnie długość zespolonych części przęseł przekroczyła już 300 metrów. Do zamontowania pozostały elementy o długości około 150 m.

Kilkudniowa operacja

Najcięższy, ok. 100-metrowy element stalowej konstrukcji mostowej nasuwany był na znajdującą się w wodzie podporę nurtową przez kilka dni. Operację poprzedziły kilkutygodniowe przygotowania.

Element konstrukcji przemieszczał się dzięki czterem siłownikom, sześciu stalowym linom oraz specjalnym szynom przesuwnym i ślizgom na podporach pomocniczych. Po umieszczeniu w docelowej lokalizacji został zespolony z już istniejącą konstrukcją zamontowaną na podporach w terenie zalewowym (w tym przypadku wykorzystywany był 250-tonowy dźwig).

Po zakończeniu tego etapu stalowa część przęseł ma już 307 metrów długości, co stanowi 2/3 docelowej konstrukcji. Do zamontowania od strony lewobrzeżnego przyczółka zostały elementy o łącznej długości 150 metrów, a do ich wykonania zostanie użyty dźwig.

Drugi most

Umowa na budowę nowego mostu w Sandomierzu została zawarta w czerwcu 2021 roku. Wykonawcą jest firma Intop z Tarnobrzegu, która za wykonanie prac ma otrzymać ponad 68 mln zł.

Montaż nowej konstrukcji stalowej mostu ruszył w listopadzie ub. roku, a stalowe elementy od połowy 2023 roku produkowane były w wytwórni wykonawcy. Technologia montażu przewiduje ich scalanie częściowo w wytwórni i na placu budowy, a następnie na podporach pomocniczych i stałych. Wszystkie prace związane z montażem mogą potrwać do lipca.

W kolejnych etapach wykonane zostaną: płyta, izolacja, kapy chodnikowe i nawierzchnia. Wykonane zostaną także oświetlenie, instalacja oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego. Budowa potrwa do końca roku, a w przyszłym roku nowa przeprawa zostanie włączona do układu komunikacyjnego miasta, tj. do istniejącej drogi krajowej nr 77 poprzez rondo i do projektowanej drogi wojewódzkiej poprzez wiadukt.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Głuchołazy będą miały nowy most. Konstrukcja przed końcem roku

Drogi i autostrady

Głuchołazy będą miały nowy most. Konstrukcja przed końcem roku

Redakcja/inf. pras. 07 lipca 2024

Ile będzie kosztował remont DK-32 koło Wolsztyna? Są oferty

Drogi i autostrady

Łódzkie. Kto wybuduje obwodnicę Srocka?

Drogi i autostrady

GDDKiA: Ruszą przetargi na ponad 100 małych zadań

Drogi i autostrady

NDI najkorzystniejsze na budowę obwodnicy Kroczyc

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Głuchołazy będą miały nowy most. Konstrukcja przed końcem roku

Drogi i autostrady

Głuchołazy będą miały nowy most. Konstrukcja przed końcem roku

Redakcja/inf. pras. 07 lipca 2024

Ile będzie kosztował remont DK-32 koło Wolsztyna? Są oferty

Drogi i autostrady

Łódzkie. Kto wybuduje obwodnicę Srocka?

Drogi i autostrady

GDDKiA: Ruszą przetargi na ponad 100 małych zadań

Drogi i autostrady

NDI najkorzystniejsze na budowę obwodnicy Kroczyc

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5