Do powstającej z dofinansowaniem ze środków unijnych i krajowych północnej obwodnicy Kędzierzyna-Koźla dojdzie nowy most, który będzie realizowany w ramach Programu Mosty dla Regionów. Koszty inwestycji dofinansuje budżet państwa i Fundusz Dróg Samorządowych.
Jak informuje ministerstwo funduszy i polityki regionalnej, przygotowanie dokumentacji łącznika będzie kosztowało ponad 1 mln zł, z czego ok. 823 tys. zostanie sfinansowane z Programu „Mosty dla Regionów”. Szacowany koszt budowy mostu wraz z niezbędnymi drogami dojazdowymi to ok. 81 mln zł. Po zakończeniu prac projektowych samorząd będzie mógł ubiegać się o dofinansowanie kosztów budowy przeprawy mostowej wraz z niezbędnymi drogami dojazdowymi ze środków Funduszu Dróg Samorządowych. Pieniądze z rządowego Funduszu Dróg Samorządowych również w 80 proc. będą mogły pokryć koszty budowy przeprawy.
- Rząd inwestuje pieniądze w budowę autostrad, dróg ekspresowych i krajowych, a przy tym nie zapomina o wsparciu samorządów w budowie kosztownych przepraw. Ich powstawanie ma ułatwić Program Mosty dla Regionów. Dzięki niemu w Kędzierzynie-Koźlu prawie w tym samym czasie, w którym budowana jest obwodnica w ciągu drogi krajowej nr 40, powstanie nowy most – mówi minister finansów, funduszy i polityki regionalnej Tadeusz Kościński cytowany w komunikacie.
- Inwestycja zdecydowanie ułatwi codzienne życie i dojazdy mieszkańcom. Wpłynie na rozwój i konkurencyjność regionu. Lepsza infrastruktura drogowa zachęci inwestorów do rozwijania aktywności gospodarczej i tworzenia nowych miejsc pracy – podkreśla wiceminister funduszy i polityki regionalnej Waldemar Buda.
Obwodnica północna i łącznik uzupełnią układ dróg krajowych skomunikowanych z autostradą A4, ułatwiając poruszanie się mieszkańcom powiatów kędzierzyńsko-kozielskiego i strzeleckiego. Na terenie objętym budową funkcjonują dwa spore tereny inwestycyjne – Strefa Aktywności Gospodarczej w Ujeździe oraz tzw. Pole Południowe w Kędzierzynie-Koźlu, wchodzące w skład Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Powstanie obu inwestycji ułatwi dojazd do tych terenów. Łącznik przeniesie ruch ciężkich pojazdów, w tym przewożących niebezpieczne substancje z firm chemicznych, poza osiedla Sławięcice, Przyjaźni, Blachownia, Osiedle Piastów i Ujazd – pisze MFiPR.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.