Lubelski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad podpisał z firmą Mota-Engil umowę na projekt i budowę 13,2-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S17. Wykonawca zrealizuje fragment łączący węzły Skrudki i Kurów Zachód.
Wartość umowy podpisanej z Mota-Engil to 270,821 mln zł i stanowi to niemal 80% kwoty, jaką na to zadanie zamierzała przeznaczyć GDDKiA. Ta swój budżet na to zadanie określiła na około 340 mln zł. Zwycięska oferta była najniższą z ośmiu, jakie w tym przetargu wpłynęły do zamawiającego.
Do tej pory GDDKiA w Lublinie podpisała cztery umowy na wykonanie drogi ekspresowej S17 między Warszawą i Lublinem. Umowy dotyczą odcinków Garwolin – Kurów. Na podpisanie czeka jeszcze umowa na odcinek granica województwa mazowieckiego i lubelskiego – Skrudki o długości ponad 20 km. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma PORR Polska Infrastructure, a jej wartość to 608,810 mln zł.
Szacuje się, że realizacja drogi S17 z Warszawy do Kurowa pochłonie ponad 4,2 mld zł. Niemal 37-kilometrowy fragment łączący węzeł Lubelska pod Warszawą i początek obwodnicy Garwolina ma kosztować szacunkowo ponad 1,4 mld zł, natomiast fragment od końca obwodnicy Garwolina do węzła Kurów zachód będzie kosztował ponad 2,7 mld zł.
Więcej informacji znajdziesz w Monitorze.