Partner serwisu
Drogi i autostrady

Na czym polega kryterium gwarancji stosowane w ocenie ofert przez GDDKiA?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
20-07-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ew / Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Na czym polega kryterium gwarancji stosowane w ocenie ofert przez GDDKiA?
fot. GDDKiA
Kolejne otwarcia ofert w przetargach, gdzie GDDKiA stosuje trzy kryteria do oceny ofert, pokazują, że termin realizacji zamówienia i gwarancja będą mieć znikome znaczenie w wyborze oferty najkorzystniejszej. Według wykonawców absurdem jest wskazywanie 10-letniej gwarancji na roboty.

Jan Piekarski, prezes BBR Polska, firmy z branży specjalistycznych usług inżynierskich przypomniał podczas debaty „Polska Droga. Szanse powodzenia programu modernizacji Polski”, że pod presją krytyki najniższej ceny jako jedynego kryterium GDDKiA wprowadziła dwa kryteria pozacenowe.

Piekarski jako prawidłowe ocenił kryterium czasu realizacji, gdyż dobra firma jest w stanie skrócić proces realizacji inwestycji w rozsądnych granicach. Jednak według niego krytycznie należy ocenić sytuację, w której wykonawcy dają 10-letnie gwarancje na wykonane prace. – Jest to absurd, bo bez odpowiednich zabiegów konserwacyjnych wszystkie elementy składające się na dzieło budowlane nie maja prawa wytrwać tyle lat – alarmował prezes BBR Polska.

– Obawiam się, że to kryterium przestało działać już na wstępie, bo każdy oferent daje najwięcej lat. Uczciwe firmy mogą wpaść w kłopoty, na nieuczciwe znikną z rynku. To jest ślepa uliczka, trzeba się temu przyjrzeć. To kryterium wróci rykoszetem w inwestora i może generować spory sądowe. Standardem światowym jest 3-5 lat gwarancji – wyjaśniał przedsiębiorca.

Wacław Michalski, dyrektor Departamentu Technologii w GDDKiA wyjaśnił, że gwarancja 10-letnia dotyczy głównej konstrukcji drogi, a nie warstwy ścieralnej. – Konstrukcja jest projektowana na 20 lat, a dopiero w roku 10-tym jest pełne obciążenie ruchem, więc zakładamy, że do tego czasu w konstrukcji nic nie powinno się zdarzyć – powiedział Michalski.

Marcin Nowacki, zastępca dyrektora Departamentu Realizacji Inwestycji w GDDKiA, tłumaczył, że gwarancja została podzielona na różne asortymenty robót. – Zdajemy sobie sprawę z tego, że warstwa ścieralna musi być wymieniana częściej, oznakowanie poziome również 10 lat nie wytrzyma i na ten element jest krótsza gwarancja – poinformował Nowacki.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wojna cenowa w drogownictwie, czy zawyżone kosztorysy?

Drogi i autostrady

Wojna cenowa w drogownictwie, czy zawyżone kosztorysy?

Mikołaj Kobryński 01 sierpnia 2023

Stabilny rynek zamówień publicznych to konkurencyjna kolej

Biznes i przemysł

Jak Słowacja chroni rynek zamówień publicznych?

Polityka i prawo

Jak Słowacja chroni rynek zamówień publicznych?

Mikołaj Kobryński 27 czerwca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Wojna cenowa w drogownictwie, czy zawyżone kosztorysy?

Drogi i autostrady

Wojna cenowa w drogownictwie, czy zawyżone kosztorysy?

Mikołaj Kobryński 01 sierpnia 2023

Stabilny rynek zamówień publicznych to konkurencyjna kolej

Biznes i przemysł

Jak Słowacja chroni rynek zamówień publicznych?

Polityka i prawo

Jak Słowacja chroni rynek zamówień publicznych?

Mikołaj Kobryński 27 czerwca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5