Partner serwisu
Drogi i autostrady

Na pierwszej betonówce w północenj Polsce pracują całą dobę

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura
INTERCOR

Data publikacji:
06-12-2025
Ostatnia modyfikacja:
05-12-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras./Ri

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Na pierwszej betonówce w północenj Polsce pracują całą dobę
fot. GDDKiA
Trwa betonowanie na pierwszej w Polsce północnej drodze ekspresowej realizowanej w technologii betonowej. Prace są prowadzone 24 godziny na dobę. Finał już blisko.

Na odcinku drogi ekspresowej S6 między Słupskiem a Bożepolem powstaje pierwsza w północnej Polsce droga ekspresowa z betonową nawierzchnią. W sumie w tej technologii będą wykonane dwa odcinki: od końca obwodnicy Słupska do węzła Bobrowniki (16 km) oraz Bobrowniki - Skórowo (13 km). Łącznie to ponad 29 km nowoczesnej drogi.

Obecnie trwa betonowanie. Maszyny do układania nawierzchni pracują 24 godziny na dobę, układając nawet 700 metrów dziennie nowej drogi ekspresowej.

Na dwóch kilkunastokilometrowych odcinkach powstającej ekspresówki zrezygnowano z tradycyjnej nawierzchni bitumicznej na rzecz betonowej. Budowa takiej drogi wymaga jednak pracy w trybie ciągłym – 24 godziny na dobę – ponieważ proces betonowania nie może zostać przerwany.

– Proces betonowania musi przebiegać bez przerw. Technologia nawierzchni betonowej wymaga stałej pracy maszyn w trybie 24-godzinnym. W ciągu doby możemy ułożyć do około 700 metrów nawierzchni, co pozwala na sprawną realizację odcinka – wyjaśnia Andrzej Dudziński, inżynier i Dyrektor Lafrentz Consulting.

Eksperci z Lafrentz podkreślają, że nawierzchnie betonowe charakteryzują się nawet czterokrotnie większą trwałością w porównaniu z tradycyjnymi nawierzchniami asfaltowymi. Jasna powierzchnia betonu poprawia też widoczność w nocy, co przekłada się na wyższy poziom bezpieczeństwa.

Przez lata funkcjonowało przekonanie, że beton jest rozwiązaniem droższym. Tymczasem analizy cyklu życia nawierzchni pokazują, że w perspektywie długoterminowej inwestycja w beton jest bardziej ekonomiczna i efektywna.

Oprócz samej nawierzchni, inwestycja obejmuje budowę węzłów drogowych, przepustów i obiektów inżynieryjnych, dróg dojazdowych oraz infrastruktury dla pieszych i rowerzystów. Zakres prac uwzględnia również urządzenia ochrony środowiska oraz przebudowę kolidujących sieci i urządzeń infrastrukturalnych.

Powstające odcinki staną sie częścią jednej z najważniejszych tras na Pomorzu, łącząc Słupsk z Trójmiastem i pełniąc istotną rolę w krajowej sieci komunikacyjnej.

– Po zakończeniu inwestycji w 2026 roku podróż między największymi miastami północnej Polski będzie krótsza, bezpieczniejsza i bardziej komfortowa – podkreśla dyrektor Lafrentz Consulting.
Oddanie drogi do użytku planowane jest w pierwszej połowie 2026 roku. Wartość inwestycji wynosi prawie 800 mln zł brutto.

Wykonawcą odcinka Słupsk – Bobrowniki jest konsorcjum na czele z NDI, natomiast Bobrowniki – Skórowo buduje konsorcjum firm Aldesa. Nadzor nad obydwoma frragmentami pełni Lafrentz.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura
INTERCOR

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pierwszy obiekt na S19 Babica – Jawornik gotowy

Drogi i autostrady

S8 Niemcza – Ząbkowice w kolejce po ZRID

Drogi i autostrady

Ruszy przetarg na dziewięć kilometrów S17 w lubelskim

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pierwszy obiekt na S19 Babica – Jawornik gotowy

Drogi i autostrady

S8 Niemcza – Ząbkowice w kolejce po ZRID

Drogi i autostrady

Ruszy przetarg na dziewięć kilometrów S17 w lubelskim

Drogi i autostrady

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij