Rynek Infrastruktury
Przewodniczący sejmiku województwa opolskiego, Bogusław Wierdak, mówi, że kosztorys 10-kilometrowej obwodnicy Niemodlina opiewał na kwotę 800 mln zł, natomiast koszt 17-kilometrowego obejścia Nysy to 468 mln zł. Konieczne okazało się „odchudzenie” inwestycji.
Według Radia Opole rząd prawdopodobnie chce powrócić do tematu budowy obwodnicy Niemodlina, zwłaszcza, że w ubiegłym tygodniu zawnioskował do sejmu o przeniesienie 1,5 mld zł z Lasów Państwowych na inwestycje drogowe. Opolski oddział GDDKiA spieszy się więc z nową dokumentacja.
Koszty budowy obwodnicy Niemodlina zmniejszono poprzez przyjęcie mniej kosztownych rozwiązań technicznych, które dotyczyły między innymi zjazdów z obwodnicy.
Niemodlin już nieraz apelował o budowę obwodnicy i przypominał o konieczności jej budowy, o czym portal „RynekInfrastruktury.pl” pisał niejednokrotnie. W mieście organizowano blokady drogi krajowej, która je przecina, interweniowano w GDDKiA i ówczesnym Ministerstwie Transportu. Niestety, jedynie obwodnica Nysy znalazła przychylność rządu, który wpisał ją do załącznika nr 6 do programu budowy dróg krajowych na lata 2011-2015.
W październiku 2013 roku Regionalny Komitet ds. Obwodnicy Nysy i Niemodlina wystosował do ministra transportu apel w sprawie przyspieszenia decyzji o budowie obwodnicy Niemodlina. Autorzy apelu przypomnieli w nim, że od ponad sześciu lat trwają prace związane z przygotowaniem inwestycji. Istnieje obawa, że przygotowane już dokumenty zdezaktualizują się i trzeba będzie sporządzić je ponownie.