Partner serwisu
Drogi i autostrady

Nowi posłowie, stare problemy. Jak poprawić politykę inwestycyjną?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
26-10-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Nowi posłowie, stare problemy. Jak poprawić politykę inwestycyjną?
fot. sejm.gov.pl
Zgodnie z najnowszymi sondażami powyborczymi, do Sejmu wejdzie pięć partii: PiS, które uzyskało najwięcej głosów, dalej PO, Kukiz 15, Nowoczesna Ryszarda Petru oraz PSL. Potwierdzenie sondażowych wyników będzie oznaczać, że PiS będzie mogło samodzielnie formować rząd.

Zanim wyborcy poszli do urn, przeanalizowaliśmy program partii politycznych pod kątem kwestii związanych z infrastrukturą drogową, lotniczą, kolejową, energetyczną i transportem publicznym. O polityce drogowo-kolejowo-energetycznej dwóch partii, które zdobyły najwięcej głosów przeczytacie tutaj.

Zachęcamy również do zapoznania się z wcześniejszymi artykułami „wyborczymi”, prezentującymi opinie kandydatów na tematy ważne z punktu widzenia szeroko pojętej infrastruktury. Odpowiedzi kandydatów były publikowane na portalach „RynekInfrastruktury.pl”, „Transport-Publiczny” oraz „Rynek-Kolejowy.pl”.

Poniżej przypominamy linki do artykułów „wyborczych”, z podkreśleniem opinii zwycięskiej partii na każdy z tematów:
Pożądana proporcja podziału środków UE na kolej i drogi
– pytany o podział Jerzy Wilk podkreślił, że duża dysproporcja w podziale środków UE między kolei i drogi negatywnie wpływa na konkurencyjność transportu kolejowego. Aktualnie podział ten wynosi 60:40 na korzyść dróg.

Rozdzielenie MIR na mniejsze resorty – zdaniem przedstawicieli PiS Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju należałoby podzielić i odseparować infrastrukturę od polityki rozwojowej. Jeden z ankietowanych preferował jedynie zmianę nazwy.

Odkorkowanie centrów miast – PiS apeluje, by realizować inwestycje przenoszące ruch tranzytowy poza centra miast, a proponowane wprowadzenie opłat za wjazd do centrów miast nie wyleczy przyczyn powstawania korków.

Budowa Kolei Dużych Prędkości – wśród przepytanych kandydatów PiS pojawił się głos poparcia dla realizacji projektu KDP, co przełoży się na zwiększenie mobilności obywateli i tworzenie nowych miejsc pracy.

Budowa Centralnego Portu Lotniczego – PiS jest zdania, że należy stwarzać warunku do rozwoju PLL LOT i wstrzymać się z budową Centralnego Portu Lotniczego, by uniknąć problemów, jakie mają Niemcy z budową nowego lotniska dla Berlina.

Ustawa metropolitalna – istotne dla nowej rządzącej partii będzie wsparcie rozwoju aglomeracji, między innymi poprzez dobrze zorganizowany transport zbiorowy.

Program Budowy Dróg Krajowych – będący zdaniem PiS listą przedwyborczych życzeń PBDK nie sprzyja zrównoważonemu rozwojowi całego kraju, zaniedbując zwłaszcza wschodnią część Polski.

Konkurencja w kolejowych przewozach pasażerskich – PiS twierdzi, że Polska musi być przygotowana na otwarcie rynku i powinna dbać o rozwój przewoźników pasażerskich.

Przyszłość polskiej energetyki – PiS zamierza ratować polskie górnictwo i rozwijać sektor energetyczny, między innymi poprzez stworzenie dedykowanego mu Ministerstwa Energetyki.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Szmit: GDDKiA ma działać lepiej

Drogi i autostrady

Szmit: GDDKiA ma działać lepiej

Leonard Dolecki 04 grudnia 2015

Chruszcz: Kolej nie może być degradowana kosztem dróg

Drogi i autostrady

Chruszcz: Kolej nie może być degradowana kosztem dróg

Robert Grzędowski 30 listopada 2015

Misiło: Siłę widzę w synergii, a nie w antagonizowaniu

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Szmit: GDDKiA ma działać lepiej

Drogi i autostrady

Szmit: GDDKiA ma działać lepiej

Leonard Dolecki 04 grudnia 2015

Chruszcz: Kolej nie może być degradowana kosztem dróg

Drogi i autostrady

Chruszcz: Kolej nie może być degradowana kosztem dróg

Robert Grzędowski 30 listopada 2015

Misiło: Siłę widzę w synergii, a nie w antagonizowaniu

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5