Rynek Infrastruktury
Zgodnie z planem ratunkowym dla budowy drogi ekspresowej S7, którzy przygotował Zespół Doradców Gospodarczych TOR, budowa odcinka trasy o długości niespełna 6 km łączącego Warszawę z Lesznowolą pozwoli w znacznym stopniu odkorkować ulicę Puławską oraz ułatwi dojazd do stolicy tysiącom mieszkańców powiatu piaseczyńskiego.
Trasa Puławska-bis miałaby kończyć się na docelowym skrzyżowaniu z nowym przebiegiem planowanej drogi wojewódzkiej nr 721. Jak czytamy na stronie internetowej inicjatywy „Tak dla S7”, niedawno pojawiły się nieoficjalne informacje dotyczące unieważnienia decyzji środowiskowej dla tej drogi.
Oficjalnie nie ma jeszcze wyroku sądu ani jego uzasadnienia i nie są znane powody ewentualnego unieważnienia decyzji. Podczas spotkania z przedstawicielami inicjatywy, wicemarszałek Strzałkowski zapewnił o wadze drogi wojewódzkiej nr 721 dla władz województwa mazowieckiego.
Wicemarszałek zapowiedział, że wobec ewentualnego unieważnienia decyzji środowiskowej dla DW-721 będą podejmowane dalsze działania. Zarówno trasa wojewódzka, jak i droga S7 są istotnym elementem układu komunikacyjnego Mazowsza i ich powstanie ułatwi codzienne życie wielu mieszkańcom regionu.
Na budowie nowych dróg skorzystają zwłaszcza osoby zamieszkujące powiat piaseczyński, który dynamicznie rozwija się w ostatnim czasie. To dla tych mieszkańców fundamentalne znaczenie będzie miało odciążenie ulicy Puławskiej prowadzącej z Piaseczna do Warszawy.