Arek Kowalczyk
Wnioski złożyły: Bunte Polska; Budimex; Konsorcjum Mota-Engil; Astaldi; Konsorcjum Strabag; Konsorcjum Aldesa Construcciones; Konsorcjum Eurovial Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów; Konsorcjum Max Bogl; Dragados; Bilfinger Infrastructure; Konsorcjum COlas; Porr; Konsorcjum Obrascon Huarte Lain; Skanska oraz Konsorcjum Berger Bau.
Zaproszenie do drugiego etapu i złożenia ofert cenowych otrzymają wykonawcy, którzy pozytywnie przejdą proces weryfikacji. Poza ceną na wybór będą miały wpływ termin realizacji oraz okres gwarancji. Po wyłonieniu wykonawcy zostanie podpisana umowa na realizację zadania. Jej podpisanie planowane jest na połowę 2014 roku a zakończenie budowy i oddanie drogi do ruchu ma nastąpić do końca 2016 roku.
Budowa II etapu obwodnicy Ostrowa Wielkopolskiego jest kontynuacją I etapu, który został udostępniony dla kierowców pod koniec 2009 roku. Dzięki obwodnicy ruch tranzytowy przeniesie się poza miasto przez co skróci się czas przejazdu droga krajową nr 11 oraz usprawni się ruch w kierunku Poznań- Ostrów Wielkopolski- Katowice a także Kalisz- Ostrów Wielkopolski- Wrocław. W ramach umowy wykonawca zoptymalizuje dokumentację projektową a następnie wybuduje obwodnicę długości ok. 13 km, jeden węzeł drogowy, 15 obiektów inżynierskich oraz sieć dróg współpracujących.