Poznański oddział GDDKiA otrzymał siedem ofert cenowych na wybudowanie drogi ekspresowej S5 z Radomicka do Leszna. Najtańsza należy do konsorcjum Mota-Engil, a jej wartość jest niższa o prawie 8% od kosztorysu zamawiającego.
Cztery na siedem ofert wyższe niż kosztorys
Spośród siedmiu złożonych ofert cztery wykraczają pod względem wartości poza kwotę, jaką na to zamówienie zamierzała przeznaczyć Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, czyli 483,494 mln zł. Najwyższa oferta należy do konsorcjum Eurovia i Warbud, a jej wartość to ponad 582,7 mln zł, co daje ponad 20,5% więcej niż przewidziała GDDKiA.
Najniższa oferta należąca do konsorcjum Mota-Engil ma wartość 443,252 mln zł i stanowi niemal 92% kwoty, jaką podała GDDKiA. Ofertę o prawie 5% wyższą złożył Budimex. Z kolei Skanska zaoferowała, że wykona zadanie za około 472,8 mln zł.
Niemal dwa lata na budowę
Przy ocenie ofert zamawiający będzie się kierował trzema kryteriami: ceną (90%), okresem gwarancji jakości (5%) oraz terminem realizacji (5%). Wszystkie podmioty podały w ofertach 10-letni okres gwarancji oraz 22-miesięczny termin wykonania inwestycji. Był to najkrótszy możliwy termin, na jaki w ogłoszeniu o zamówieniu pozwolił zamawiający.
Odcinek objęty postępowaniem na 19,14 km długości i jest jednym z etapów budowy drogi ekspresowej S5 Radomicko – Kaczkowo, która w sumie będzie miała 28,6 km długości. Do tej pory GDDKiA nie otworzyła ofert na II etap zadania, z Leszna do Kaczkowa.
Więcej informacji znajdziesz w Monitorze.