Partner serwisu
Drogi i autostrady

Okiem prawnika: Konsekwencje niewłaściwego doboru inżyniera kontraktu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
13-06-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ew / Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Okiem prawnika: Konsekwencje niewłaściwego doboru inżyniera kontraktu
fot. sxc.hu
Od doświadczenia inżyniera kontraktu zależy to, czy generalni wykonawcy mogą wygrać procesy sądowe. Zdarza się, że brak właściwej specjalizacji dla danego projektu może okazać się zgubny dla tej strony sporu. – Doświadczenie buduje pozycję inżyniera w stosunkach z zamawiającym i wykonawcą – mówi adwokat Joanna Łagowska z kancelarii Dentons.

Łagowska przypomina, że dla prawników istotne jest to, że działanie inżyniera przypisuje się zamawiającemu. – Patrząc na inwestycje infrastrukturalne należy zwrócić uwagę, że wadliwe działanie inżyniera kontraktu spowodowało reperkusje europejskie, dlatego, że zostało wszczęte postępowanie kontrolne KE na skutek skarg zagranicznych podmiotów realizujących inwestycje w Polsce – przypomina adwokat.

 

Celem badania zleconego przez Komisję Europejską był ustalenie, czy Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w ogóle jest zdolna do wlasciwego zarządzania dużymi kontraktami. Okazuje się, że istnieje wiele praktyk stosowanych przez GDDKiA, które budzą wątpliwości.

 

Okazje się, że decyzję inżyniera uzależnia się od stanowiska zamawiającego, co przybiera formę finansową. – Jeżeli inżynier kontraktu podejmie niekorzystną decyzję dla zamawiającego, rozstrzygając roszczenie zgłoszone przez wykonawcę, to zgodnie z umowa łączącą inżyniera z zamawiającym pozwala to nałożyć karę na inżyniera kontraktu – informuje Joanna Łagowska.

 

– Widzieliśmy tez postanowienia, gdy inżynier uwzględniał roszczenia o przedłużenie kontraktu, skutkowało to przedłużeniem czasu na wypłatę wynagrodzenia dla inżyniera – dodaje.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Intercor buduje dla GDDKiA drogi za blisko 10 mld zł!

Biznes i przemysł

Intercor buduje dla GDDKiA drogi za blisko 10 mld zł!

Elżbieta Pałys 16 września 2023

Nie będzie bezpośrednich pociągów z Katowic na lotnisko Pyrzowice

Intermodal i logistyka

Setki milionów złotych na autobusy i tramwaje w Polsce Wschodniej

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Intercor buduje dla GDDKiA drogi za blisko 10 mld zł!

Biznes i przemysł

Intercor buduje dla GDDKiA drogi za blisko 10 mld zł!

Elżbieta Pałys 16 września 2023

Nie będzie bezpośrednich pociągów z Katowic na lotnisko Pyrzowice

Intermodal i logistyka

Setki milionów złotych na autobusy i tramwaje w Polsce Wschodniej

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5