Partner serwisu
Drogi i autostrady

Olsztyn. Czy będzie rozbudowa wylotówki na Warszawę?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Data publikacji:
10-06-2024
Ostatnia modyfikacja:
10-06-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Olsztyn. Czy będzie rozbudowa wylotówki na Warszawę?
fot. GDDKiA OlsztynWęzeł Olsztyn Południe, droga wojewódzka nr 527
Droga wojewódzka nr 527 na odcinku od Olsztyna do węzła drogowego Olsztyn Południe na obwodnicy południowej miasta ma zostać rozbudowana. To główna droga wylotowa w kierunku Olsztynka i stolicy kraju. Zarząd Dróg Wojewódzkich w Olsztynie otrzymał właśnie oferty w przetargu na prace. W planach jest likwidacja wąskiego gardła i budowa po dwa pasy w każdą stronę.

Zarząd Dróg Wojewódzkich w Olsztynie prowadzi przetarg na wykonanie rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 527. Zrealizowany ma zostać etap pierwszy projektu, który obejmie odcinek od granicy miasta Olsztyna, gdzie kończy się al. Warszawska do Węzła Olsztyn Południe, który stanowi dowiązanie do południowej obwodnicy miasta. Do zrealizowania pozostanie zatem krótki fragment od granicy Olsztyna do skrzyżowania z ul. Dybowskiego przy wydziale humanistycznym Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego.

Na roboty zamawiający przygotował 104,2 mln zł. Zainteresowanie firm kontraktem okazało się duże i zgłosiło się ośmiu potencjalnych wykonawców. Prawie wszyscy zmieścili się w kosztorysie ZDW w Olsztynie. Najmniej prace wycenił Strabag z Pruszkowa na kwotę 84,4 mln zł. Następne kolejności NDI wyceniło pracę na 86 mln zł. Kolejno oferty pod kątem ceny złożyli: Unibep (92,2 mln zł), Trakcja (92,7 mln zł), konsorcjum Polimex Infrastruktura, Polimex Mostostal i Polbud Pomorze (93,3 mln zł), Budimex (94,7 mln zł), Most z Sopotu (105,4 mln zł) oraz Przedsiębiorstwo Transportowo-Sprzętowe Budownictwa Pyzak (113 mln zł). Każdy zadeklarował 8-letnią gwarancję na roboty.

Wybór wykonawcy poprzedzi analiza zaoferowanej ceny (60 proc.) oraz okres gwarancji (40 proc.). Zamawiający zastrzegał, że minimalny okres gwarancji musi wynosić 5 lat. Na realizację zadania przeznaczono 24 miesiące.

Obecnie odcinek DW 527 pomiędzy węzłem drogowym Olsztyn Południe a granicą administracyjną Olsztyna ma po jednym pasie ruchu w każdą stronę, co w istocie stanowi dość uciążliwe wąskie gardło – zważywszy, że od strony Olsztynka do węzła drogowego na obwodnicy kończy się czteropasmowa droga S51. Zaś w samym mieście ruch z zewnątrz przyjmuje również czteropasmowa al. Warszawska rozdzielona pasem zieleni. Dzisiejsza jezdnia ma szerokość 10,5 metra, a zarządca zwraca uwagę na dużą ilość uszkodzeń nawierzchni w postaci spękań, ubytków, deformacji i wybojów.

Długość odcinka, który zostanie rozbudowany, wyniesie 2 481 metrów. Po pracach trasa ma zyskać klasę techniczną G. Powstanie dwujezdniowa droga z dwoma pasami ruchu po 3,5 metra każdy. Zaplanowano także pas dzielący o szerokości od 4 do 5 metrów. Wzdłuż drogi znajdzie się ponadto chodnik dla pieszych o szerokości 1,5 metra oraz ścieżka rowerowa o szerokości 2 metrów.

Zamawiający wskazuje także na konieczność budowy skrzyżowania z drogą powiatową nr 1374N (ul. Nad Łyną) w km 1+940,00 i z drogą gminną w kierunku Starego Dworu w km 1+942,50 w formie ronda turbinowego. Przebudowę będzie musiało przejść ponadto skrzyżowanie w km 2+714,00 z drogą gminną nr 162002N prowadzącą do Tomaszkowa. Pozostałe istniejące obiekty przejdą korektę ich geometrii. Wybudowane zostaną nowe zjazdy. Zamawiający wymaga również wzmocnienia podłoża oraz skarp wykopów i nasypów.

Zadanie przewiduje też budowę pętli autobusowej przy ul. Nad Łyną wraz ze ścieżką rowerową, chodnikami oraz stanowiskami postojowymi. Obecnie w tym miejscu znajduje się parking leśny. Powstać mają także nowe zatoki autobusowe wzdłuż drogi. Przebudowę przejdzie oświetlenie i odwodnienie drogi. Powstanie ponadto stacja ładowania pojazdów elektrycznych. W związku z tym, że droga na wjeździe do Olsztyna otoczona jest lasem, wykonawca będzie musiał usunąć kolidujące z trasą drzewa.

Istotnym elementem DW 527 będzie wiadukt nad torami linii kolejowej do Działdowa. Zamawiający przewiduje jego rozbiórkę i budowę zupełnie nowego – dostosowanego do czterech pasów ruchu. Wśród obiektów inżynieryjnych zaplanowano także budowę dolnego przejścia dla zwierząt zespolonego z przepustem wodnym w km. 2+487,50.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Droga Wrocław – Lubin coraz bliżej STEŚ

Drogi i autostrady

Droga Wrocław – Lubin coraz bliżej STEŚ

Damian Kelman 04 czerwca 2025

Wkrótce umowa na projekt i rozbudowę DK25

Drogi i autostrady

Wkrótce umowa na projekt i rozbudowę DK25

Damian Kelman 04 czerwca 2025

Startuje modernizacja pogranicza Polski ze Słowacją

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Olsztyn. Nowobałtycka z pozwoleniem na realizację inwestycji

Drogi i autostrady

Olsztyn. Nowobałtycka z pozwoleniem na realizację inwestycji

Przemysław Farsewicz 25 grudnia 2024

Olsztyn z umową na finansowanie ul. Nowobałtyckiej

Drogi i autostrady

Olsztyn z umową na finansowanie ul. Nowobałtyckiej

Przemysław Farsewicz 28 listopada 2024

Olsztyn. Coraz bliżej do rozbudowy wylotówki na Warszawę

Drogi i autostrady

Olsztyn. Coraz bliżej do rozbudowy wylotówki na Warszawę

Przemysław Farsewicz 13 listopada 2024

Pozostałe z wątku:

Droga Wrocław – Lubin coraz bliżej STEŚ

Drogi i autostrady

Droga Wrocław – Lubin coraz bliżej STEŚ

Damian Kelman 04 czerwca 2025

Wkrótce umowa na projekt i rozbudowę DK25

Drogi i autostrady

Wkrótce umowa na projekt i rozbudowę DK25

Damian Kelman 04 czerwca 2025

Startuje modernizacja pogranicza Polski ze Słowacją

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Olsztyn. Nowobałtycka z pozwoleniem na realizację inwestycji

Drogi i autostrady

Olsztyn. Nowobałtycka z pozwoleniem na realizację inwestycji

Przemysław Farsewicz 25 grudnia 2024

Olsztyn z umową na finansowanie ul. Nowobałtyckiej

Drogi i autostrady

Olsztyn z umową na finansowanie ul. Nowobałtyckiej

Przemysław Farsewicz 28 listopada 2024

Olsztyn. Coraz bliżej do rozbudowy wylotówki na Warszawę

Drogi i autostrady

Olsztyn. Coraz bliżej do rozbudowy wylotówki na Warszawę

Przemysław Farsewicz 13 listopada 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5