Partner serwisu
Drogi i autostrady

Olsztyn musi wycofać się z zakazu wjazdu ciężarówek do miasta

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
06-03-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Olsztyn musi wycofać się z zakazu wjazdu ciężarówek do miasta
fot. alvimann
Wojewoda warmińsko-mazurski wydał nakaz prezydentowi Olsztyna dotyczący wprowadzenia zmian organizacji ruchu drogowego w mieście. Dotyczy on zlikwidowania zapowiadanych ograniczeń w ruchu pojazdów ciężkich.

Wojewoda zanalizował zmiany w organizacji ruchu, jakie zostały przedstawione w projekcie technicznym oznakowania ulic Olsztyna w związku z ograniczeniem masy pojazdów przejeżdżających przez wiadukty na miejskich ulicach i stwierdził, że zmiana organizacji ruchu jest niezgodna z obowiązującymi przepisami.

Według wojewody zaproponowana organizacja ruchu nie może stanowić podstawy do wprowadzenia planowanych ograniczeń. W nakazie wydanym dla prezydenta Olsztyna wyrażono konieczność zniesienia ustawionego oznakowania na ulicach Towarowej, Artyleryjskiej i Wojska Polskiego.

W uzasadnieniu nakazu czytamy, że nie dokonanoprzewidzianego prawem zatwierdzenia zmiany organizacji ruchu przez organ właściwy zarządzający ruchem, czyli przez prezydenta miasta lub osobę działającą w jego imieniu, co czyni niemożliwym i niezgodnym z prawem wprowadzenie jej w życie.

Projekt dotyczący zmian w ruchu nie zawiera ponadto przewidywanego terminu wprowadzenia zmiany organizacji ruchu. Według wyjaśnień zastępcy dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów w Olsztynie, uzyskanych w dniu 27 lutego 2013 r., termin wprowadzenia zmian w organizacji ruchu wyznaczono na dzień 1 marca 2013 r.

Przedłożona dokumentacja w sprawie zmiany omawianej organizacji ruchu zawiera też inne braki, które uniemożliwiają wprowadzenie proponowanego rozwiązania, ze względu na efektywność i bezpieczeństwo ruchu drogowego. Nieprawidłowości w tym zakresie dotyczą m.in. braku odpowiedniej analizy skutków wprowadzenia planowanego zakazu dla uczestników ruchu.

W projekcie organizacji ruchu brak jest wyznaczenia dróg objazdowych lub wyznaczenia alternatywnych tras tranzytowych dla pojazdów ciężarowych. „Zgodnie z pkt 7.2.8 Załącznika nr 1 do ww. rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. należy stosować znak F-8 „objazd w związku z zamknięciem drogi”, który winien informować nie tylko o istniejącym zakazie ruchu, ale także wskazywać drogi objazdowe – czytamy w uzasadnieniu.

Wojewoda zauważa, że wprowadzenie zmiany organizacji ruchu, w wersji przedstawionej przez organ zarządzający ruchem, spowodowałaby całkowite zamknięcie miasta Olsztyn dla ruchu tranzytowego w ciągu drogi krajowej nr 16 dla pojazdów o rzeczywistej masie całkowitej powyżej 30 ton a w ciągu drogi krajowej nr 51 dla pojazdów o rzeczywistej masie całkowitej powyżej 18 ton.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Niemodlin próbuje ratować obwodnicę

Drogi i autostrady

Niemodlin próbuje ratować obwodnicę

Edyta Wsół 17 października 2014

Bieńkowska obiecuje pieniądze na lubelskie drogi

Drogi i autostrady

Bieńkowska obiecuje pieniądze na lubelskie drogi

Rynek Infrastruktury 15 września 2014

Budowa obwodnicy Inowrocławia: Oferta konsorcjum Mirbudu najkorzystniejsza

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Niemodlin próbuje ratować obwodnicę

Drogi i autostrady

Niemodlin próbuje ratować obwodnicę

Edyta Wsół 17 października 2014

Bieńkowska obiecuje pieniądze na lubelskie drogi

Drogi i autostrady

Bieńkowska obiecuje pieniądze na lubelskie drogi

Rynek Infrastruktury 15 września 2014

Budowa obwodnicy Inowrocławia: Oferta konsorcjum Mirbudu najkorzystniejsza

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5