Rynek Infrastruktury
Budowa obwodnicy Olsztyna o długości około 25 km została podzielona na dwie części, z czego pierwsza ma 10 km długości i prowadzi od DK-16 do DK-51, a druga o długości 15 km wiedzie od Tomaszkowa do DK-16 w pobliżu Wójtowa. Drogowcy twierdzą, że taki podział umożliwi lepszy nadzór nad realizacją.
Generalna Dyrekcja poszukuje także firmy, która zajmie się dostosowaniem gotowej dokumentacji projektowej do podzielonej budowy. Ponadto, w grudniu tego roku zostanie ogłoszony przetarg na roboty budowlane. te mają rozpocząć się w drugiej połowie 2014 roku i zakończyć w roku 2017.
Miasto też będzie musiało przygotować się do inwestycji. Ratusz odpowiada za połączenie miasta z obwodnicą w dwóch miejscach – okolicach Szczęsnego i Wójtowa. Ponadto, należy przebudować ulicę Lubelską na odcinku od ulicy Stalowej do węzła w Wójtowie oraz wybudować nowy odcinek ulicy Towarowej. Koszt tego przedsięwzięcia jest szacowany na około 160 mln zł.
Do obwodnicy w Szczęsnem poprowadzi nowa ulica Pstrowskiego. Jej budowa pochłonie około 100 mln zł i zostanie sfinansowania z pieniędzy unijnych. W ciągu roku gotowa będzie dokumentacja dla obu tras. Wcześniej roboty wystartują w okolicach Wójtowa, a nowa droga powstanie w 2016 roku.
Obwodnica Olsztyna znalazła się na liście 12 miast, które do 2020 roku zyskają swoje obejścia. Lista w formie załącznika nr 6 została dołączona do programu budowy dróg krajowych na lata 2011-2015. Realizacja inwestycji z załącznika jest zaplanowana na lata 2014-2020, jednak już w tym roku GDDKiA zaczęła ogłaszać przetargi na te inwestycje.