Rynek Infrastruktury
O godzinie 11 spod ratusza wyjedzie kolumna samochodów, która pokona 40-kilometrową trasę. Pojazdy przejadą przez Bartąg, Stary Olsztyn, Szczęsne, Klewki, Klebark Wielki, dalej Silice, Mokiny, Sapuny i do Barczewa. Meta znajduje się na parkingu Energopolu na ulicy Lubelskiej.
Jerzy Krasowski, przewodniczący rady osiedla Jaroty wyjaśnia, że rajd jest formą sprzeciwu wobec opieszałości władz i administracji szczebla samorządowego oraz polityków. – Protest ma pokojową formę i nie zakłóci spokoju mieszkańców – zaznacza Krasowski.
Już wcześniej mieszkańcy Olsztyna na różne sposoby włączali się do starań o budowę obwodnicy miasta. Na przełomie 2010 i 2011 roku wysyłali okolicznościowe kartki pocztowe do ówczesnego resortu infrastruktury.
Na początku tego roku ratusz uruchomił witrynę internetową dotyczącą budowy obwodnicy, gdzie miasto przestawia historię starań na rzecz budowy trasy. Przypomina również o obietnicach składanych w sprawie inwestycji przez polityków.
Pod koniec maja Ministerstwo Transportu poinformowało Olsztyn, że obwodnica miasta mająca połączyć drogę krajową nr 16 i nr 51 nie będzie priorytetową inwestycją w przygotowaniach do podziału środków z budżetu unijnego na lata 2014-2020.