Partner serwisu
Drogi i autostrady

Opolska GDDKiA buduje cudze drogi kosztem własnych obwodnic?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
15-01-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Opolska GDDKiA buduje cudze drogi kosztem własnych obwodnic?
fot. GDDKiA
Od wielu miesięcy mieszkańcy kilku miast województwa opolskiego są zwodzeni w sprawie budowy swoich obwodnic. Okazuje się, że oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Opolu ze względu na odgórne polecenie budowy drogi ekspresowej S8 w województwie wielkopolskim i łódzkim nie będzie mógł wybudować wielu obwodnic w administrowanym przez siebie rejonie.

W odpowiedzi na pismo Tomasza Hrycaja, przedstawiciela Społecznego Komitetu Mieszkańców ds. Obwodnicy Niemodlina, Bolesław Pustelnik, dyrektor oddziału GDDKiA w Opolu poinformował, że obwodnica Niemodlina od dawna znajdowała się w załączniku nr 2 rządowego programu budowy dróg, co oznacza, że jej budowa będzie realizowana po 2013 roku. Co więcej, datę realizacji między 2014 a 2015 rokiem precyzuje dokładniej fakt, iż inwestycję zakwalifikowano jako zadanie rezerwowe do realizacji w projekcie programu Wieloletnie Ramy Finansowe na lata 2014-2020.

Na początku marca 2012 roku Pustelnik informował, że GDDKiA zarezerwowała środki pozwalające na sfinansowanie procesu przygotowawczego do realizacji obwodnicy, jednak faza budowy nie została określona. Jak się okazuje, opolska GDDKiA otrzymała od nadrzędnego organu, którym jest Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad, zadanie polegające na budowie drogi ekspresowej S8 na terenie województwa wielkopolskiego i łódzkiego.

 

Według słów dyrektora GDDKiA w Opolu, uznano, że jego oddział należy zaangażować do tej inwestycji w celu realizacji programu budowy dróg na lata 2011-2015. „Terytorialność oddziałów związana z podziałem administracyjnym kraju spełnia jedynie funkcję pomocniczą w zakresie realizacji ustawowych zadań” – tak Bogdan Pustelnik tłumaczy konieczność realizacji inwestycji drogowych w innych województwach.

Pustelnik wyjaśnia w piśmie z marca 2012 roku, że oddział GDDKiA w Opolu nie posiada żadnej alternatywy, która pozwoliłaby mu zrealizować obwodnice na terenie województwa opolskiego w zamian za budowę 45-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S8.

Szef opolskiej GDDKiA przyznaje, że oddział może wybudować jedynie te drogi, na które zatwierdzono budżet na szczeblu rady ministrów i sejmu. Budżet ten zmniejszono z szacowanej kwoty 300 mld zł do 82 mld zł, co spowodowało korektę ograniczającą realizację zadań do tych, które są priorytetowe z punktu widzenia gospodarki narodowej.

Informacje płynące z opolskiego oddziału GDDKiA dotyczące obwodnicy Niemodlina potwierdziła w połowie maca 2012 roku Agnieszka Krupa, zastępca dyrektora Departamentu Dróg i Autostrad w Ministerstwie Transportu. Zaawansowanie przygotowań do budowy obwodnicy pozwoliło umieścić ją w załączniku nr 2 programu budowy dróg na lata 2011-2015, co umożliwia rozpoczęcie budowy po 2013 roku. Krupa dodała, że GDDKiA może kontynuować w miarę dostępnych środków przygotowania, dzięki czemu w sytuacji pojawienia się środków finansowych, inwestycja przeszłaby płynnie w fazę realizacji.

 

Jak można wywnioskować ze słów GDDKiA oraz Ministerstwa Transportu, budowa obwodnic w województwie opolskim nie wynika ze złej woli osób decyzyjnych, lecz ze zmniejszonego budżetu na inwestycje drogowe oraz wytycznych rządowego programu budowy dróg krajowych na najbliższe lata.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Niemodlin próbuje ratować obwodnicę

Drogi i autostrady

Niemodlin próbuje ratować obwodnicę

Edyta Wsół 17 października 2014

Bieńkowska obiecuje pieniądze na lubelskie drogi

Drogi i autostrady

Bieńkowska obiecuje pieniądze na lubelskie drogi

Rynek Infrastruktury 15 września 2014

Budowa obwodnicy Inowrocławia: Oferta konsorcjum Mirbudu najkorzystniejsza

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Niemodlin próbuje ratować obwodnicę

Drogi i autostrady

Niemodlin próbuje ratować obwodnicę

Edyta Wsół 17 października 2014

Bieńkowska obiecuje pieniądze na lubelskie drogi

Drogi i autostrady

Bieńkowska obiecuje pieniądze na lubelskie drogi

Rynek Infrastruktury 15 września 2014

Budowa obwodnicy Inowrocławia: Oferta konsorcjum Mirbudu najkorzystniejsza

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5