Rynek Infrastruktury
Autorzy apelu przypominają, że od sześciu lat trwają prace związane z przygotowaniem inwestycji, powstały już projekty wraz ze wszystkimi uzgodnieniami. Obawiają się, że brak budowy obwodnicy Niemodlina w najbliższym czasie spowoduje konieczność ponownego wydania dużych pieniędzy na przygotowanie i uaktualnienie już istniejących dokumentów.
Argumentem za budową trasy jest to, że w pobliżu Niemodlina znajduje się węzeł autostrady A4, przyczyniający się do zwiększenia natężenia ruchu, a w szczególności samochodów ciężarowych kierujących się do granicy państwa.
„Mieszkańcy nie mają poczucia bezpieczeństwa, jest niewyobrażalny hałas.Nie ma tygodnia, żeby w Niemodlinie nie dochodziło do zdarzeń drogowych. Cierpią również kierowcy, których przejazd przez miasto kosztuje wiele czasu i nerwów. Mieszkańcy do tej pory zachowywali spokój i nie podejmowali szczególnie drastycznych form protestu, tym bardziej, że w prowadzonych rozmowach i korespondencji z szeregiem osób i instytucji zapewniani byli o szybkim rozpoczęciu realizacji inwestycji” – czytamy w apelu.
Dodatkowy argument za budową obwodnicy Niemodlina stanowi obecność podstrefy ekonomicznej w Tułowicach. Obwodnica jest dla niej ważna pod względem skomunikowania z drogą krajową nr 46 oraz autostradą.
„Apelujemy zatem o przyspieszenie działań na rzecz budowy obwodnicy Niemodlina. Jak powiedział Pan Premier Donald Tusk przy uroczystym otwarciu obwodnicy Chrzanowa cyt. „miasta muszą ludziom służyć do życia, a nie tylko do przejeżdżania”. Słowa te znakomicie obrazują aktualną sytuację Niemodlina. Liczymy na zrozumienie i poparcie Pana Ministra dla naszych starań mających na celu budowę obwodnicy Niemodlina” – piszą autorzy apelu.
Pod apelem podpisał się marszałek województwa opolskiego Józef Sebesta, wojewoda opolski Ryszard Wilczyński, przewodniczący sejmiku woj. opolskiego Bogusław Wierdak, poseł Rajmund Miller, burmistrz Nysy Jolanta Barska, burmistrz Niemodlina Mirosław Stankiewicz, starosta powiatu nyskiego Adam Fujarczuk, przewodniczący RKds.ONiN Antoni Hasenbeck.