Partner serwisu
Drogi i autostrady

Oświęcim. Jaki jest stan zaawansowania prac przy budowie obwodnicy za 500 mln zł?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS

Autor:

GR

Data publikacji:
11-11-2023
Ostatnia modyfikacja:
09-11-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

Na 40 % został oszacowany stan zaawansowania prac przy budowie południowej obwodnicy Oświęcimia w ciągu drogi krajowej numer 44.

Obwodnica Oświęcimia to budowana nowa droga długości ok. 9 kilometrów, prowadzącą od węzła Oświęcim na powstającej drodze ekspresowej S1 do okolic skrzyżowania ul. Zatorskiej i Grojeckiej. Inwestycja jest realizowana w sąsiedztwie byłego obozu koncentracyjnego i zagłady Auschwitz-Birkenau.

Trasa ominie miasto od południa, zapewni szybkie i bezpieczne połączenie z drogą ekspresową Mysłowice – Bielsko-Biała, a dzięki temu również z autostradą A4. Sam węzeł Oświęcim znajduje się już na terenie województwa śląskiego, między miejscowościami Bojszowy i Jedlina. Z całej budowanej trasy 1,1 km (12 proc. długości obwodnicy) znajduje się poza Małopolską.

Nowa obwodnica będzie miała dwie jezdnie, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Każdy pas będzie miał 3,5 m szerokości. Na trasie powstają trzy mosty, w ramach inwestycji przebudowane zostaną także m.in.: sieci energetyczne, telekomunikacyjne, wodociągowe, gazowe, kanalizacyjne i deszczowe, a także oświetlenie. Wzdłuż drogi na niektórych odcinkach powstaną ekrany akustyczne. Przebudowane zostaną też drogi lokalne znajdujące się w pobliżu inwestycji.

Roboty ruszyły z „pełną mocą” na wiosnę. Realizowane były m.in. prace ziemne, związane z wymianą gruntu na te o lepszych parametrach oraz budową nasypów. – Wykonano niemal wszystkie prace w zakresie budowy przepustów melioracyjnych. Przebudowywano przecięcia budowanej obwodnicy z drogami wojewódzkimi nr 933 (ul. Legionów) i 948 (ul. Jagiełły). Trwają prace przy wykopie przed linią kolejową, gdzie zostanie przygotowany segment mieszczący w sobie jezdnie przyszłej obwodnicy – wyliczają przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Dodają, że stan zaawansowania prac dla całej inwestycji wynosi około 40 %.

Roboty związane z budową fundamentów mostów są już na ukończeniu. Wykonano też większość prac w zakresie przygotowania podpór. Roboty koncentrują się teraz na budowie konstrukcji nośnych, czyli tych elementów mostów, na których zostanie położona jezdnia. Segmenty mostu nad Wisłą zostały już nasunięte nad koryto rzeki. W przypadku mostu nad Sołą wykonawca kończy przygotowania do rozpoczęcia budowy konstrukcji nośnej w tzw. technologii nawisowej.

Koszt inwestycji wynosi 0,5 mld zł. Budowa otrzymała 164,4 mln zł dofinansowania z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020.

Pierwotny termin zakończenia prac to kwiecień 2024 r., jednak nie zostanie on dotrzymany ze względu na opóźnienie w wydaniu zezwolenia na realizację inwestycji drogowej. Obecnie prowadzone są z wykonawcą rozmowy zmierzające do podpisania aneksu określającego nowy termin oddania obwodnicy. Nastąpi to prawdopodobnie w pierwszej połowie 2025 roku.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Mirbud i Kobylarnia z szansą na duży kontrakt drogowy

Drogi i autostrady

Mirbud i Kobylarnia z szansą na duży kontrakt drogowy

Mikołaj Kobryński 31 stycznia 2024

GDDKiA zwiększa zakres prac na S1

Drogi i autostrady

GDDKiA zwiększa zakres prac na S1

Mikołaj Kobryński 30 stycznia 2024

Zobacz również:

Mazowsze. Wielu chętnych projektować rozbudowę drogi Stupsk – Konopki

Drogi i autostrady

Mazowsze. Wielu chętnych projektować rozbudowę drogi Stupsk – Konopki

Przemysław Farsewicz 01 lutego 2024

Łódzkie otwiera nowe rondo i zapowiada przebudowę DW-583

Drogi i autostrady

Może zabraknąć środków na finansowe zabezpieczenie inwestycji

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Mirbud i Kobylarnia z szansą na duży kontrakt drogowy

Drogi i autostrady

Mirbud i Kobylarnia z szansą na duży kontrakt drogowy

Mikołaj Kobryński 31 stycznia 2024

GDDKiA zwiększa zakres prac na S1

Drogi i autostrady

GDDKiA zwiększa zakres prac na S1

Mikołaj Kobryński 30 stycznia 2024

Zobacz również:

Mazowsze. Wielu chętnych projektować rozbudowę drogi Stupsk – Konopki

Drogi i autostrady

Mazowsze. Wielu chętnych projektować rozbudowę drogi Stupsk – Konopki

Przemysław Farsewicz 01 lutego 2024

Łódzkie otwiera nowe rondo i zapowiada przebudowę DW-583

Drogi i autostrady

Może zabraknąć środków na finansowe zabezpieczenie inwestycji

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5