Rynek Infrastruktury
Z zasiadania w radzie nadzorczej zrezygnował Piotr Bień i Andreas Madej. Dotychczasowi członkowie rady nadzorczej i zarządu nie podali przyczyny rezygnacji z pełnionych funkcji.
Jerzy Wiśniewski i Przemysław Szkudlarczyk zostali powołani do rady nadzorczej PBG na mocy uchwał podjętych przez Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy PBG.
Na początku czerwca trzy spółki z grupy PBG: PBG, Hydrobudowa i Aprivia złożyły wnioski o ogłoszenie upadłości układowej. Wśród przyczyn podawano problemy z kontraktami drogowymi, brak rozliczenia na kontrakcie dotyczącym budowy Stadionu Narodowego oraz przeciągające się rozmowy z bankami na temat pozyskania finansowania.
Sąd ogłosił upadłość PBG 13 czerwca, dwa dni wcześniej ogłoszono upadłość układową Hydrobudowy. Od tego momentu banki zaczęły wypowiadać umowy spółkom z grupy PBG. Najpierw banki wypowiedziały umowy kredytowe na finansowanie budowy autostrady A4 oraz umowy o udzielenie gwarancji na te budowę.
Niemal dwa tygodnie temu wnioski o upadłość z możliwością zawarcia układu złożyło osiem kolejnych spółek z grupy PBG. Spółki te podjęły decyzję o złożeniu wniosków o ogłoszenie upadłości układowej z uwagi na wzrastające wymagalne zadłużenie, które wynika z udzielonych na rzecz spółek z grupy kapitałowej PBG jako zabezpieczenie poręczeń kredytów.
Kredyty zostały wypowiedziane przez banki finansujące spółki z grupy PBG w związku z upadłością PBG. W przypadku niektórych spółek przyczyną złożenia wniosków jest fakt, że PBG i Hydrobudowa w upadłości układowej oraz Aprivia są jednym z głównych dłużników tych spółek.
Do złożenia wniosków o ogłoszenie upadłości układowej przyczynił się także udział tych spółek w konsorcjach realizujących niskomarżowe kontrakty drogowe oraz inne kontrakty realizowane wspólnie z PBG i Hydrobudową.
Spółki z grupy PBG są zaangażowane między innymi w budowę autostrad A1 i A4 oraz terminalu LNG w Świnoujściu.