Partner serwisu
Drogi i autostrady

Plany strategiczne wojwództwa lubelskiego na lata 2014-2020

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Autor:

mj

Data publikacji:
08-05-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Plany strategiczne wojwództwa lubelskiego na lata 2014-2020
Fot. ppdigital
Znaczna część funduszy unijnych na lata 2014-2020 będzie wdrażana na poziomie regionalnym. Na modernizację Polski lokalnej Bruksela przeznaczyła prawie 18 mld euro. Na co konkretnie te środki zostaną wydane w największym stopniu zależy od samorządów poszczególnych województw. Dlatego postanowiliśmy przyjrzeć się uchwalonym przez nie dokumentom strategicznym, kreślących plany rozwojowe na najbliższe lata. Zaczynamy od województwa lubelskiego

Województwo lubelskie ma przed sobą bardzo ambitne zadanie. Region chce wyrwać się z pozycji najsłabiej rozwiniętej części kraju. Jednym z podstawowych problemów, które należy rozwiązać jest zwiększenie dostępności komunikacyjnej. Chociaż sieć drogowa województwa lubelskiego nie należy do tych najbardziej eksploatowanych, to przynajmniej niektóre jej fragmenty, decydujące o dostępności transportowej województwa (np. odcinek drogi krajowej nr 12/17 Kurów-Lublin), zaliczane są do najbardziej obciążonych w kraju (w kategorii dróg jednojezdniowych), a jednocześnie obarczonych najwyższym w skali kraju ryzykiem wypadkowym.

 

Istotnym problemem są również niezakończone modernizacje niektórych dróg wojewódzkich stanowiące istotny hamulec rozwoju gospodarczego. "Rzeczywiste zapotrzebowanie na infrastrukturę transportową, będące pochodną rozmieszczenia potencjałów demograficznego i gospodarczego, powinno być najważniejszą przesłanką dla kształtowania układu sieci dróg różnego rzędu w województwie lubelskim” zwracają uwagę autorzy strategii. Dlatego, też rekomendują oni racjonalizację programu rozbudowy sieci drogowej. „Jak wynika z szerokich międzynarodowych badań, szczególnie w regionach słabiej rozwiniętych racjonalne jest budowanie infrastruktury jedynie tam, gdzie jej brak stanowi istotną barierę rozwoju. Zamiast budować drogi wszędzie tam, gdzie zamarzy to sobie władza publiczna, należy raczej zwiększać wysiłki na rzecz wspierania przedsiębiorczości i innowacyjności, jest to bowiem w takich właśnie regionach znacznie skuteczniejszy sposób na przełamywanie ograniczeń rozwojowych”, czytamy w dokumencie.

Jak przekonują autorzy „Strategii Rozwoju Województwa Lubelskiego w latach 2014-2020”, na niską dostępność komunikacyjną regionu wpływa nie tylko słabo rozwinięta sieć drogowa, ale również brak dostępu do infrastruktury lotniczej związany z brakiem międzynarodowych połączeń lotniczych. „Nie można wykluczyć, że brak lotniska obniża jego atrakcyjność zarówno inwestycyjną, jak i turystyczną”, czytamy w dokumencie. Również infrastruktura kolejowa jest słabo rozwinięta. Łączna długość linii kolejowych w województwie w 2000 roku wyniosła 1094 kilometry, do roku 2011 zmalała o 53 km osiągając łączną długość 1041 km. Rdzeń sieci kolejowej w województwie lubelskim stanowią 3 linie prowadzące z zachodu w kierunku wschodniej granicy państwa.

 

Działania, jakie planuje podjąć województwo lubelskie aby poprawić swoją sytuację komunikacyjną jest nie tylko racjonalizowanie rozbudowy sieci transportowej, ale również promocja rozwoju ośrodków miejskich, stanowiących ważne węzły komunikacyjne. Podstawowym narzędziem finansowania realizacji strategii będą budżety samorządów wchodzących w skład regionu oraz regionalne programy operacyjne dostępne w najbliższych latach.
 

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Intercor buduje dla GDDKiA drogi za blisko 10 mld zł!

Biznes i przemysł

Intercor buduje dla GDDKiA drogi za blisko 10 mld zł!

Elżbieta Pałys 16 września 2023

Nie będzie bezpośrednich pociągów z Katowic na lotnisko Pyrzowice

Intermodal i logistyka

Setki milionów złotych na autobusy i tramwaje w Polsce Wschodniej

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Intercor buduje dla GDDKiA drogi za blisko 10 mld zł!

Biznes i przemysł

Intercor buduje dla GDDKiA drogi za blisko 10 mld zł!

Elżbieta Pałys 16 września 2023

Nie będzie bezpośrednich pociągów z Katowic na lotnisko Pyrzowice

Intermodal i logistyka

Setki milionów złotych na autobusy i tramwaje w Polsce Wschodniej

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5