mg
Propozycja tego podmiotu opiewała na 490,6 mln zł. Jednak w przetargu wpłynęła także tańsza oferta, która została złożona przez Dragados. Była ona warta 474 mln zł, jednak GDDKiA stwierdziła, że oferta ta nie odpowiadała wymogom narzucanym przez SIWZ. Dragados odwołał się do Generalnej Dyrekcji, a gdy to nie przyniosło rezultatów, do Krajowej Izby Odwoławczej. Ta nakazała unieważnienie wyboru oferty konsorcjum FCC Construccion i ponowny wybór najkorzystniejszej oferty w przetargu.
W ciągu 24 miesięcy w ramach inwestycji ma powstać odcinek dwujezdniowej drogi ekspresowej z trzema pasami ruchu pomiędzy węzłami Dąbrowica (bez węzła) i Lubartów (wraz z węzłem) o długości 10,2 km oraz łącznik w ciągu drogi krajowej nr 19 prowadzący od węzła Lubartów do granic administracyjnych Lublina. Zbudowana ma zostać także sieć dróg dojazdowych o łącznej długości 27,3 km, ekrany akustyczne o długości 13,6 km, siedemnaście obiektów inżynieryjnych (14 wiaduktów i trzy kładki dla pieszych) oraz osiem przejść dla zwierząt średnich i małych (samodzielnych i zespolonych z obiektami inżynierskimi lub przepustami).