Rynek Infrastruktury
Spółka informuje w komunikacie, że pomimo trudnego dla niej okresu pod względem płynności finansowej, mobilizowane są siły na kontraktach drogowych. Polimex zapewnia, że dysponuje potencjałem wykonawczym, który gwarantuje dokończenie realizowanych prac drogowych.
Autostrada A1
Zgodnie z informacjami wykonawcy na budowanym odcinku autostrady A1 ze Strykowa do Tuszyna prace są realizowane w pełnym zakresie, a roboty prowadzi ponad 600 pracowników, wykorzystujących ponad 175 ciężkich maszyn budowlanych.
Obecnie prace są skoncentrowane na równoległym wykonaniu 30 obiektów mostowych i przejść dla zwierząt. Roboty drogowe, mimo zbliżającego się okresu zimowego, prowadzone są w godzinach 7.00-19.00. Przy budowie największych obiektów, znajdujących się na ścieżce krytyczne, prace trwają do godziny 22.00.
Kontynuowane są też prace ziemne, w tym prace przy budowie nasypów. W ciągu tygodnia usypywane jest ok. 50 tys. m3 mas ziemnych. Do końca października wykonano 30 procent wykopów oraz 26 procent nasypów. Równolegle realizowana jest przebudowa kolidujących z autostradą urządzeń infrastruktury PKP.
Na MOP-ie Wiśniowa Góra prowadzone są prace przy budowie kanalizacji deszczowej i sanitarnej. Wkrótce rozpocznie się w tym miejscu stabilizowanie podłoża pod drogi manewrowe. Zakończenie tych prac jest planowane przed rozpoczęciem okresu zimowego. Polimex-Mostostal informuje, że ten odcinek zyska przejezdność pod koniec przyszłego roku.
Autostrada A4
W ramach powstającego odcinka autostrady A4 z Rzeszowa do Jarosławia, w grudniu tego roku do użytkowania zostanie przekazany węzeł Wierzbna. Stanowi on połączenie istniejącej drogi krajowej nr 4 z wybudowanym już odcinkiem autostrady w kierunku Jarosławia. Zakończono już roboty bitumiczne i trwają prace wykończeniowe. Wkrótce mają się rozpocząć procedury odbiorowe.
Całkowita długość węzła Wierzbna wraz z odcinkiem A4 oraz przebudowanym fragmentem drogi krajowej nr 4 wynosi około 7 km. W skład węzła i DK-4 wchodzą cztery obiekty mostowe. Przy budowie węzła wykorzystano około 55 tys. ton nawierzchni bitumicznych, 44 tys. ton podbudowy z kruszywa, 13 tys. m3 betonu na 4 obiekty mostowe, 3,9 tys. ton stali. Prace budowlane wykonywane były na 2 zmiany.
Na pozostałych odcinkach są teraz prowadzone prace ziemne, postępują prace stabilizacyjne podłoża, po którym przebiega autostrada. Realizację robót na tym odcinku utrudniają odmienne warunki gruntowe w podłożu, wymuszające wykonywanie dodatkowych prac polegających między innymi na konsolidacji podłoża oraz wzmacnianiu podłoży przy obiektach mostowych.
Zaawansowanie prac na obiektach mostowych wynosi 99 procent, na 35 z 78 tych obiektów zakończyły się prace wykończeniowe. Polimex-Mostostal potwierdza, że ma zapewnionych podwykonawców i realizuje prace w pełnym zakresie. Zaawansowanie robót na tym odcinku autostrady wynosi około 70 procent i ma on być przejezdny pod koniec przyszłego roku.
W mediach zaczęły pojawiać się informacje o osiadaniu wiaduktu w rejonie Wólki Małej. Wykonawca wyjaśnia, że osiadanie obiektu nie jest spowodowane wadliwym wykonaniem. Prace zostały zrealizowane zgodnie z projektem dostarczonym przez GDDKiA, jednak wymaga on zmian. Spółka oczekuje na dostarczenie poprawionego projektu przez zamawiającego, by móc wykonać wzmocnienie fundamentów wiaduktu.