– Definitywnie wychodzimy z rynku drogowego, nie dlatego, że nie ma on potencjału, ale dlatego, że wiąże się dla nas z wieloma ryzykami – mówi Joanna Makowiecka-Gaca, prezes zarządu Polimeksu-Mostostalu. Firma planuje sprzedać jedyny podmiot, zajmujący się obecnie budownictwem drogowym – spółkę zależną PRInż-1.
Spółka rezygnuje z realizacji inwestycji drogowych
Polimex-Mostostal ostatecznie kończy swoją działalność w branży budownictwa drogowego. Podczas zaprezentowanej przez firmę nowej strategii rozwoju, inwestycje drogowe były jedynym obszarem dezinwestycji. – Definitywnie wychodzimy z rynku drogowego, nie dlatego, że nie ma on potencjału, ale dlatego, że wiąże się dla nas z wieloma ryzykami. W branży drogowej w Polsce niewiele się zmienia, to wciąż rynek wojny cenowej, na którym startuje wiele egzotycznych podmiotów – mówi Joanna Makowiecka-Gaca, prezes zarządu Polimeksu-Mostostalu.
Firma zakończyła swoją działalność w budowie dróg w styczniu 2014 roku kiedy wypowiedziała kontrakty na A1 i A4. Od tamtej pory realizacją dróg z ramienia Polimeksu-Mostostalu zajmowała się spółka zależna PRInż-1. Teraz spółka-córka ma zostać sprzedana.
– Chcemy szybko przejąć proces sprzedaży, ponieważ PRInż-1 potrzebuje właściciela i strategicznego partnera. Wydaje się, że nowa perspektywa kolejnych kontraktów drogowych daje szansę, żeby tę spółkę potraktować jako aktywa uzupełniające dla graczy, którzy będą chcieli się rozwijać. Myślę, że w ciągu roku uda nam się sprzedać ten podmiot – mówi w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” Krzysztof Cetnar, wiceprezes zarządu ds. finansowych Polimeksu-Mostostalu.
Stopniowe wychodzenie z rynku
Firma zapowiadała zakończenie działalności w branży drogowej już w marcu. – Nie jesteśmy zainteresowani uczestnictwem w kontraktach autostradowych, z wyjątkiem naszej spółki zależnej PRInż-1, wyspecjalizowanej w budownictwie drogowym – mówił w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” ówczesny prezes zarządu Polimeksu-Mostostalu, Maciej Stańczuk.
Jednocześnie wciąż trwa spór pomiędzy Polimeksem-Mostostalem a Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad. Polimex wypowiedział w styczniu 2014 roku trzy kontrakty drogowe, w tym dwa autostradowe: na A1 ze Strykowa do Tuszyna i A4 na trasie Rzeszów – Jarosław oraz jeden na drogę ekspresową nr 69. Sprawa odstąpienia od umów trafiła do sądu.
Zapraszamy na III Kongres Infrastruktury Polskiej, który odbędzie się 8 października 2015 roku w Łodzi. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi rola funduszy prywatnych w budownictwie infrastrukturalnym oraz kwestia relacji między członkami procesu inwestycyjnego.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.