Mirbud, lider konsorcjum realizującego niemal 17-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S3 Nowa Sól – Legnica w ramach II zadania, podpisało umowę z firmą PRInż-1 zależną od Polimeksu-Mostostalu. Umowa dotyczy wykonania robót drogowych.
Nowy kontrakt PRInż-1
Zadaniem PRInż-1 z siedzibą w Sosnowcu będzie wykonanie robót przygotowawczych, ziemnych, odwodnienie korpusu drogowego, wykonanie podbudów i nawierzchni. Ponadto, firma będzie podpowiadała za roboty związane z zabezpieczeniem korpusu drogowego.
Za wykonanie prac spółka zależna Polimeksu-Mostostalu otrzyma wynagrodzenie w wysokości 53,512 mln zł netto. Termin zakończenia zadań objętych umową podpisaną 6 listopada, ustalono na 16 sierpnia 2018 roku.
Roboty, które wykona PRInż-1 są częścią większego kontraktu, zakładającego budowę 16,9-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S3 od węzła Gaworzyce do węzła Kaźmierzów. Wartość umowy, której generalnym wykonawcą jest konsorcjum Mirbud i Erbedim to 447,999 mln zł. Umowa została podpisana 19 grudnia 2014 roku.
Pod skrzydłami Polimeksu-Mostostalu
Spółka PRInż-1 weszła w struktury grupy Polimeks-Mostostal w 2006 roku. Grupa stała się strategicznym inwestorem branżowym spółki, która mogła dzięki temu przeprowadzić restrukturyzację finansową i odbudować swoją pozycję. Zanim spółka została przejęta, borykała się z problemami finansowymi. Te zakończyły się ostatecznie w listopadzie 2008 roku, gdy udało się wykonać układ i odbudować kondycję PRInż-1.
Los PRInż-1 wciąż jest niepewny, Polimex-Mostostal od wielu miesięcy zapowiadał pożegnanie z branżą budownictwa drogowego, które jest specjalizacją sosnowieckiej spółki. We wrześniu bieżącego roku prezes Polimeksu-Mostostalu, Joanna Makowiecka-Gaca, zapowiedziała sprzedaż PRInż-1.
– Chcemy szybko przejąć proces sprzedaży, ponieważ PRInż-1 potrzebuje właściciela i strategicznego partnera. Wydaje się, że nowa perspektywa kolejnych kontraktów drogowych daje szansę, żeby tę spółkę potraktować jako aktywa uzupełniające dla graczy, którzy będą chcieli się rozwijać. Myślę, że w ciągu roku uda nam się sprzedać ten podmiot –
mówił niedawno w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” Krzysztof Cetnar, wiceprezes Polimeksu-Mostostalu.