Partner serwisu
Drogi i autostrady

Polskie autostrady - drożej i z opóźnieniem

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
22-08-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rzeczpospolita

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Polskie autostrady - drożej i z opóźnieniem
Fot. Rynek Infrastruktury
Ile kosztowało wejście na budowy autostrad nowych firm po opuszczeniu ich przez dotychczasowych wykonawców? Dodatkowe pół miliarda złotych – podaje „Rzeczpospolita”.

Po otwarciu ofert w przetargu na dokończenie budowy na A4 Brzesko – Wierzchosławice okazało się, że najniższa cena zaproponowana przez oferenta – konsorcjum Strabagu wyniosła 641,8 mln zł. To o ok. 20 mln zł więcej niż za 21-kilometrowy odcinek zażądało konsorcjum NDI i SB Granit (które w lutym opuściło plac budowy). Według informacji przekazanych przez ten podmiot, zaawansowanie prac na odcinku wynosi ok. 20 proc. Konsorcjum domaga się 58 mln zł kary umownej od Skarbu Państwa, ale rozprawa sądowa w tej sprawie dopiero przed nami. Tymczasem aż 1 mld zł odszkodowania chce Alpine Bau, w związku z inwestycją na A1, odcinek Świerklany Gorzyczki.

„Rzeczpospolita” przypomina również, że drożsi od COVEC-u, który zrezygnował z realizacji inwestycji na dwóch odcinkach A2 są nowi wykonawcy, którzy zajęli się tym przedsięwzięciem. W sumie dokończenie po Chińczykach będzie kosztować 1,75 mld zł. „Covec otrzymał od polskiego rządu ok. 170 mln zł. Z tego GDDKiA odzyska ok. 130 mln zł z gwarancji bankowych. Deutsche Bank już wypłacił 13 mln zł. Kolejne 117 mln zł do 4 września mają wypłacić dwa chińskie banki – Bank of China i Export Import Bank of China. We wszystkich przypadkach inwestycje, nie dość, że droższe niż pierwotnie planowane, to jeszcze powstaną z co najmniej kilkumiesięcznym opóźnieniem” – czytamy w „Rz”.

 

Całość artykułu
 

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

S17. Bliżej nowych rozwiązań na węźle Lubelska

Drogi i autostrady

S17. Bliżej nowych rozwiązań na węźle Lubelska

ep. 02 września 2023

ZDG TOR zaprasza do Karpacza

Biznes i przemysł

ZDG TOR zaprasza do Karpacza

Redakcja 02 września 2023

Pierwsze polskie Eurobalisy ETCS. Zrobotyzowana linia produkcyjna za miliony

Inżynieria i innowacje

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

S17. Bliżej nowych rozwiązań na węźle Lubelska

Drogi i autostrady

S17. Bliżej nowych rozwiązań na węźle Lubelska

ep. 02 września 2023

ZDG TOR zaprasza do Karpacza

Biznes i przemysł

ZDG TOR zaprasza do Karpacza

Redakcja 02 września 2023

Pierwsze polskie Eurobalisy ETCS. Zrobotyzowana linia produkcyjna za miliony

Inżynieria i innowacje

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5