Rynek Infrastruktury
Obwodnica Trójmiasta jest najbardziej obciążoną ruchem drogą zarządzaną przez GDDKiA w województwie pomorskim. Przeprowadzono na niej badania stanu nawierzchni, z których wynika, że niemal 96 procent trasy jest w dobrym stanie.
– To bardzo dobra wiadomość – mówi Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Okazuje się, że ostatnie poważne prace remontowe wykonane w latach 1999-2002 musiały być dobrze zaplanowane i przeprowadzone.
Badania stanu nawierzchni będą stanowić podstawę do dalszych działań, a kolejnym etapem będzie przygotowanie programu przyszłych remontów drogi ekspresowej. Określi on, kiedy i na którym odcinku w pierwszej kolejności należy podjąć prace remontowe. Co więcej, wskaże ich zakres.
– Rzecz w tym, by w najbardziej optymalnym momencie przystąpić do remontu oraz by jego zakres także był jak najbardziej adekwatny do potrzeb – tłumaczy dyrektor Marszałek. – Mamy jeszcze czas, by taki program spokojnie przygotować – dodaje.
S6 Obwodnica Trójmiasta jest drogą, którą dziennie przejeżdża przeszło 70 tys. pojazdów na dobę. W miesiącach letnich ruch na niej jeszcze bardziej wzrasta, osiągając nawet 90 tys. pojazdów na dobę. Ponadto trasa spełnia nie tylko funkcje tranzytowe, ale jest także drogą wewnętrzną dla rozrastającej się aglomeracji Trójmiasta.