Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Pomorskie. Nawierzchnia betonowa na dwóch odcinkach drogi S6

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS
Schuttlfix

Autor:

ep.

Data publikacji:
13-05-2024
Ostatnia modyfikacja:
13-05-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Pomorskie. Nawierzchnia betonowa na dwóch odcinkach drogi S6
fot. GDDKiA
To nowość na terenie tego województwa. Dwa odcinki dogi ekspresowej S6 w woj. pomorskim będą miały nawierzchnię betonową. Na taki wariant zdecydowali się wykonawcy drogi Słupsk – Bobrowniki oraz Bobrowniki – Skórowo.

– Jeżeli chodzi o inwestycje drogowe w północnej Polsce to na przestrzeni ostatnich lat jest to nowość – podkreśla GDDKiA.

Przypomnijmy, od 2019 roku, na kontraktach zlecanych przez GDDKiA to wykonawcy decydują o tym, w jakiej technologii zostanie wykonana nawierzchni drogi. Z dotychczasowych doświadczeń wynika, że częstszym wyborem jest nawierzchnia bitumiczna. W przypadku dwóch odcinków S6 wykonawcy zdecydowali się na nawierzchnię z betonu cementowego.

Ta technologia zostanie zastosowana na ponad 16-kilometrowym odcinku od końca obwodnicy Słupska do Bobrownik. To będzie największy zakres zastosowania nawierzchni sztywnej w woj. pomorskim – podkreślił zamawiający.

Wykonawcą tego odcinka jest konsorcjum firm z grupy NDI. Umowa została zawarta pod koniec grudnia 2021 r. i ma wartość 548,7 mln zł. Obecnie prowadzone są prace ziemne – trwa budowa nasypów i obiektów inżynierskich.

Budowany w nowym śladzie fragment od Bobrownik do Skórowa ma ok. 13 km długości. Nawierzchnia powstanie na całej długości trasy, za wyjątkiem trzech obiektów inżynierskich.

Wykonawcą tego odcinka jest Aldesa, a prace realizowane są na podstawie kontraktu z czerwca 2021 roku. Zawarta wówczas umowa ma wartość ponad 230 mln zł. Prace prowadzone są od lipca 2023 roku. Obecnie zaawansowanie rzeczowe robót budowlanych wynosi ok. 18 proc.

Do 2019 r. inwestor krajowy określał, które odcinki dróg powinny być budowane w technologii betonowej. Były to glonie te, na których spodziewano się większego udziału ruchu ciężkiego. Po tym okresie jednak podejście inwestora uległo zmianie – decyzję o wyborze technologii GDDKi a pozostawiła wykonawcom. Argumentem za takim działaniem miało być m.in. uwzględnienie doświadczenia, a także zasobów sprzętowych i kadrowych, którymi dysponowali wykonawcy. Inwestor wskazywał także na chęć uniknięcia ewentualnych problemów z dostępnością materiałów.

Jak pokazały pierwsze lata, wykonawcy, którzy otrzymali prawo wyboru najczęściej wybierali nawierzchnię bitumiczną. Dwa kata temu GDDKiA zrobiła podsumowanie dotyczące przetargów z okresu między sierpniem 2019 a sierpniem 2021.

Na 39 przetargów w których w tamtym momencie zapadła decyzja co do technologii nawierzchni, w 36 przypadkach była ona na korzyść bitumu. Tylko dla trzech odcinków zdecydowano o zastosowaniu nawierzchni sztywnej. Chodziło o fragmenty autostrady A2 między Siedlcami a węzłem Biała Podlaska. Za dwa z nich odpowiada PTU Intercor, a jeden Strabag.

Wówczas GDDKiA raportowała, że w 10 przypadkach decyzja wykonawcy co do wyboru technologii jeszcze nie zapadła. Były wśród nich dwa odcinki S6 w woj. pomorskim, które ostatecznie rozstrzygnęły się na korzyść betonu.


Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS
Schuttlfix

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Aż 15 ofert w ważnym przetargu ws. S10 Szczecin-Piła

Drogi i autostrady

Aż 15 ofert w ważnym przetargu ws. S10 Szczecin-Piła

Grzegorz Rekiel 15 maja 2024

Opolskie: Betonowa droga nieremontowana od... 81 lat!

Drogi i autostrady

SPC: Po pierwsze budujmy, po drugie budujmy mądrze

Drogi i autostrady

SPC: Po pierwsze budujmy, po drugie budujmy mądrze

Elżbieta Pałys 11 kwietnia 2018

Zobacz również:

Aż 15 ofert w ważnym przetargu ws. S10 Szczecin-Piła

Drogi i autostrady

Aż 15 ofert w ważnym przetargu ws. S10 Szczecin-Piła

Grzegorz Rekiel 15 maja 2024

Opolskie: Betonowa droga nieremontowana od... 81 lat!

Drogi i autostrady

SPC: Po pierwsze budujmy, po drugie budujmy mądrze

Drogi i autostrady

SPC: Po pierwsze budujmy, po drugie budujmy mądrze

Elżbieta Pałys 11 kwietnia 2018

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5