Partner serwisu
Drogi i autostrady

Układają beton. Pierwsza wojewódzka droga betonowa bliska finału

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Autor:

Redakcja

Data publikacji:
01-04-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
UM Woj. Opolskiego/RI

Podziel się ze znajomymi:

Rozpoczęło się układanie nawierzchni betonowej na powstającej obwodnicy Malni i Choruli. To pierwsza droga wojewódzka w Opolskim wykonywana w technologii betonowej.

Budowana obwodnica będzie miała ponad 6 kilometrów. Powstaje w nowym śladzie, drogi wojewódzkiej nr 423. Ominie Malnię i Chorulę od północy, zapewniając bezpośrednie połączenie Opola z węzłem autostradowym Gogolin.

To pierwsza inwestycja, dla której opolskie ZDW wybrało technologię betonową. Władze wojewódzkie podkreślają, że budowa drogi jest tańsza niż w przypadku nawierzchni bitumicznej – kontrakt na obwodnicę jest wart 41 mln zł. Nie bez znaczenie przy wyborze technologii była też bliskość zakładów produkujących cement – Górażdże Heidelberg Cement.

Zdaniem cytowanego w komunikacie marszałka województwa opolskiego Andrzeja Buły, powstająca obwodnica to jedna z najnowocześniejszych tego typu inwestycji realizowanych obecnie w Europie. – Jesteśmy jedynym województwem w Polsce, które zdecydowało się na budowę drogi wojewódzkiej w tej technologii – mówi marszałek. Podkreśla, że przy budowie drogi wykorzystywane są takie maszyny, jakimi buduje się autostrady.

Droga powinna zapewnić możliwość użytkowania bez potrzeby remontów przez okres 30 lat, choć zdaniem wykonawcy, jeśli nie będzie nadmiernych obciążeń, można mówić nawet o 50 latach bez remontów.

Droga ma być gotowa w sierpniu tego roku. Na razie termin ten nie jest zagrożony.

Obwodnica Malni i Choruli będzie miała 7 m szerokości i pobocza na 1,25 m. w jej ciągu wybudowane zostaną 3 ronda oraz wiadukt drogowy nad drogą wojewódzką nr 424. Droga, jak podano w komunikacie, ma być odporna na obciążenia nawet do 13 ton/oś.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Betonowe drogi zyskują na znaczeniu

Biznes i przemysł

Betonowe drogi zyskują na znaczeniu

Damian Kelman 11 maja 2025

A2 koło Siedlec miała być asfaltowa. Będzie z niskoemisyjnego betonu

Drogi i autostrady

Województwo opolskie ma pierwszą betonówkę. Obwodnica Malni i Choruli otwarta

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Betonowe drogi zyskują na znaczeniu

Biznes i przemysł

Betonowe drogi zyskują na znaczeniu

Damian Kelman 11 maja 2025

Opolskie: Betonowa droga nieremontowana od... 81 lat!

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Betonowe drogi zyskują na znaczeniu

Biznes i przemysł

Betonowe drogi zyskują na znaczeniu

Damian Kelman 11 maja 2025

A2 koło Siedlec miała być asfaltowa. Będzie z niskoemisyjnego betonu

Drogi i autostrady

Województwo opolskie ma pierwszą betonówkę. Obwodnica Malni i Choruli otwarta

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Betonowe drogi zyskują na znaczeniu

Biznes i przemysł

Betonowe drogi zyskują na znaczeniu

Damian Kelman 11 maja 2025

Opolskie: Betonowa droga nieremontowana od... 81 lat!

Drogi i autostrady

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij