Rynek Infrastruktury
Kwota, jaką zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia to 224,895 mln zł brutto. W tym limicie zmieściło się osiem podmiotów. Najdroższą ofertę, wykraczającą poza kosztorys inwestora złożył Intercor – 244,827 mln zł. Ta firma dokończyła po Alpine Bau most w Mszanie na autostradzie A1 wraz z odcinkiem tej trasy ze Świerklan do Gorzyczek.
Najniższa oferta wpłynęła od konsorcjum Strabag i Heilit+Woerner, a jej wartość to 164,645 mln zł. Pozostałe oferty zostały złożone przez firmę Skanska (167,468 mln zł), Bilfinger Infrastructure (177,544 mln zł), konsorcjum Porr, Teerag-Asdag (178,536 mln zł), Budimex (180,336 mln zł), konsorcjum OHL, Construcciones Rubau i Rubau Polska (190,788 mln zł), konsorcjum Mosty-Łódź, Gotowski, MBDiM Kobylarnia i MTM (199,773 mln zł) oraz Energopol-Szczecin (227,782 mln zł).
Obwodnica Kościerzyny będzie drogą klasy GP, czyli główną ruchu przyspieszonego o przekroju 2+1. Umożliwi wyprowadzenie ruchu tranzytowego z zatłoczonego centrum miasta. Ma to szczególne znacznie w okresie wakacyjnym. Trasa o długości 7,6 km ominie miasto od południa, powstaną na niej cztery węzły drogowe, które połączą arterię z drogami niższych kategorii.
Węzeł Kościerzyna Zachód zapewni połączenie z drogą powiatową Kościerzyna – Wdzydze, węzeł Kościerzyna Południe znajdzie się na skrzyżowaniu z DW-214, węzeł Kościerzyna Wschód zapewni połączenie z DW-221, a węzeł Wierzyca powstanie na skrzyżowaniu z istniejącą DK-20.
Przebudowane lub wybudowane zostaną także drogi lokalne i dojazdowe, które obsłużą tereny przyległe do nowej trasy. Zakończenie budowy i oddanie trasy do ruchu GDDKiA planuje w połowie 2017 roku.
Obwodnica Kościerzyny znalazła się na liście 12 obwodnic, które rząd zapisał w załączniku nr 6 do aktualnego programu budowy dróg krajowych na lata 2011-2015. Inwestycje z listy zostaną zrealizowane w nowej perspektywie unijnej 2014-2020, a ogłaszanie przetargów ruszyło w drugiej połowie 2013 roku.