Partner serwisu
Drogi i autostrady

Poprawi się infrastruktura na DK31? Resort tłumaczy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura
INTERCOR

Data publikacji:
13-10-2025
Ostatnia modyfikacja:
13-10-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
MI/RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Poprawi się infrastruktura na DK31? Resort tłumaczy
fot . Google Maps
Nie wszystkie miejscowości wzdłuż drogi krajowej nr 31 mogą liczyć na szybkie inwestycje poprawiające bezpieczeństwo. Choć Ministerstwo Infrastruktury zapowiada kontynuację działań, niektóre odcinki wciąż pozostają poza planami modernizacji. Tak jest chociażby z odcinkiem DK31 w miejscowości Goszków.

Patryk Jaskulski złożył interpelację do Ministerstwa Infrastruktury w sprawie poprawy infrastruktury na drodze krajowej nr 31. Jak wskazał poseł, resort we wcześniejszych zapowiedziach informował o poprawie bezpieczeństwa ruchu drogowego na D31 w województwie zachodniopomorskim w związku z działaniami na rzecz Programu Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej na lata 2021-2024, a zadania były realizowane w takich miejscowościach jak Krajnik Dolny, Grabowo, Chojna, Godków Osiedle, Witnica, Mieszkowice, Boleszkowice, Gryfino, Nowe Brynki, Sarbinowo, Wierzchlas, Dębogóra czy Widuchowa.

Jak jednak zauważył polityk, inwestycje omijają kilka punktów, a w szczególności zwrócił uwagę na wjazd do miejscowości Goszków w powiecie gryfińskim.

– Obecnie w Goszkowie nadal występują istotne problemy związane z bezpieczeństwem uczestników ruchu, w szczególności pieszych i pasażerów komunikacji publicznej. Dotyczą one m.in.: braku oświetlenia przy zatokach autobusowych, braku wiat przystankowych oraz zlikwidowanego przejścia dla pieszych – wymienił w interpelacji, w związku z czym zapytał resort, jakie są plany dla tego odcinka DK31.

Na zapytanie posła odpowiedział już sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury Stanisław Bukowiec. Jak wskazał, resort, wraz z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad na bieżąco monitoruje stan nawierzchni oraz poziom bezpieczeństwa ruchu drogowego na tej drodze. W ramach prowadzonego procesu zarządzania bezpieczeństwem infrastruktury drogowej, zostały określone zadania wymagające realizacji i ujęte w stworzonym przez GDDKiA planie z obszaru bezpieczeństwa ruchu drogowego. Dla zadań o charakterze liniowym takich jak np. budowa chodników czy ścieżek rowerowych jest to Plan ochrony zdrowia i życia pieszych i rowerzystów.

– Odnosząc się do postulowanych w interpelacji inwestycji w powiecie gryfińskim, uprzejmie informuję, że ww. Planie zostały uwzględnione zadania polegające na budowie chodników bądź ścieżek pieszo – rowerowych w ciągu drogi krajowej nr 31 w takich miejscowościach jak Lisie Pole, Krzypnica, Witnica, Mieszkowice, Graniczna, Chojna – Godków Osiedle natomiast w ciągu drogi krajowej nr 26 w miejscowościach: Grabowo, Chojna, Góralice, Rów oraz Krajnik Dolny. Na chwilę obecną nie zostały zidentyfikowane zadania w miejscowości Goszków. Niestety z uwagi na ogromne zapotrzebowanie inwestycyjne na istniejącej sieci dróg krajowych w całym kraju, inwestycje muszą być zaplanowane z jak największą starannością, przewidując ich efekty dla całej zarządzanej sieci oraz wszystkich jej użytkowników uwzględniając przy tym dostępne środki finansowe – objaśnił wiceminister.

Bukowiec dodał, że przedsięwzięcia w tym planie kierowane są do realizacji na podstawie obiektach kryteriów takich jak m.in. natężenie ruchu czy wypadkowość, a realizacja większej liczby zadań jest niemożliwa chociażby z uwagi na ograniczone finansowanie. Zdradził poza tym, że aktualnie w powiecie gryfińskim realizowane są dwa zadania – przebudowa przepustu na DK26 w Grabowie oraz budowa drogi dla pieszych na DK31 w Mieszkowicach. Oba zadania powinny być gotowe do końca roku.

– Ponadto, uprzejmie informuję, że realizacja zadań poprawiających bezpieczeństwo na drogach krajowych w ramach Programu Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej została założona do 2024 roku, nie oznacza to jednak, że ich realizacja od 2025 roku została zmarginalizowana. Zadania tego typu nadal są traktowane priorytetowo, ale w ścisłym powiązaniu z utrzymaniem sieci drogowej, w ramach kolejnego, realizowanego w resorcie Programu Wzmocnienia Krajowej Sieci Drogowej do 2030 roku (PWKSD), który został przyjęty przez Radę Ministrów 4 października 2022 r. Od 2025 roku cały zakres realizowanych na istniejącej sieci dróg krajowych działań brd, jest realizowany w ramach ww. PWKSD do 2030 roku – podsumował Bukowiec, zapewniając, że MI uważnie przygląda się wszystkim postulatom społeczeństwa, jednak z zachowaniem wyznaczonych limitów finansowych.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura
INTERCOR

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Słomniki mają mieć obwodnicę. Opracują koncepcję

Drogi i autostrady

Słomniki mają mieć obwodnicę. Opracują koncepcję

ep. 30 października 2025

Cztery odcinki DK9 i DK78 z nową nawierzchnią

Drogi i autostrady

Zobacz również:

S19. Pierwsze odcinki na Podlasiu już gotowe!

Drogi i autostrady

S19. Pierwsze odcinki na Podlasiu już gotowe!

Damian Kelman 29 października 2025

Klimczak: Myślimy o fotoradarach akustycznych

Polityka i prawo

Klimczak: Myślimy o fotoradarach akustycznych

Damian Kelman 24 października 2025

Opóźnienie na przebudowie DK94 w Olkuszu. Poseł interweniuje

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Słomniki mają mieć obwodnicę. Opracują koncepcję

Drogi i autostrady

Słomniki mają mieć obwodnicę. Opracują koncepcję

ep. 30 października 2025

Cztery odcinki DK9 i DK78 z nową nawierzchnią

Drogi i autostrady

Zobacz również:

S19. Pierwsze odcinki na Podlasiu już gotowe!

Drogi i autostrady

S19. Pierwsze odcinki na Podlasiu już gotowe!

Damian Kelman 29 października 2025

Klimczak: Myślimy o fotoradarach akustycznych

Polityka i prawo

Klimczak: Myślimy o fotoradarach akustycznych

Damian Kelman 24 października 2025

Opóźnienie na przebudowie DK94 w Olkuszu. Poseł interweniuje

Drogi i autostrady

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij