Dziesięciu wykonawców złożyło oferty w przetargu na budowę mostu w Pomorsku w woj. lubuskim. Obiekt, który ma zastąpić przeprawę promową, inwestor wycenił na 290 mln zł. Tylko jeden wykonawca nie zmieścił się w tej kwocie.
Nowy most ma być wybudowany w nowym śladzie drogi wojewódzkiej nr 281. Ma poprawić komunikację w stronę Zielonej Góry. Obecnie w tym miejscu można skorzystać jedynie z przeprawy promowej.
W odpowiedzi na przetarg ogłoszony przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze zgłosiło się dziesięciu oferentów. Najtańsza propozycję złożył Porr proponując 224,374 mln zł. Drugi jest Budimex z kwotą 229,770 mln zł, a trzeci Nowak Mosty – 234,930 mln zł. Kolejne oferty to: Strabag Infrastruktura Południe – 249,906 mln zł, duna polska – 259,709 mln zł, konsorcjum PD Kontrakt oraz Himmel i Papesch – 263,598 mln zł, PTU Intercor – 268,756 mln zł, Mosty Łódź – 272,669 mln zł, Primost Południe – 288,842 mln zł. Najdroższa oferta i jedyna, która nie zmieściła się w budżecie inwestora (290 mln zł) została wyceniona na 339,245 mln zł. Złożyło ją konsorcjum Makax i Domost.
Nowy most przez Odrę powstanie w miejscu, gdzie dotychczas funkcjonuje przeprawa promowa (zaplanowano go ok. 10 m od istniejącej przeprawy). W ramach inwestycji wybudowany zostanie nowy odcinek drogi wojewódzkiej nr 281, Powstanie jednojezdniowa droga klasy G o długości 4,7 km.
Wyświetl większą mapę
Trasa zacznie się po zachodniej stronie miejscowości Wysokie, a zakończy na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 278 na zachód od miejscowości Pomorsko. Na trasie m.in. wiaduktem przekroczy linię kolejową Zbąszynek – Gubin. W ramach inwestycji powstanie m.in. ścieżka rowerowa oraz miejsce obsługi rowerzystów.